استاندار همدان:

استان همدان چهار هزار میلیارد تومان پروژهِ در حال اجرا دارد

۱۴۰۰/۰۱/۱۷ - ۱۹:۴۰:۰۳
کد خبر: ۱۱۶۱۱۰۵
استان همدان چهار هزار میلیارد تومان پروژهِ در حال اجرا دارد
استاندار همدان گفت: چهار هزار میلیارد تومان طرح و پروژه اقتصادی، عمرانی و تولیدی در نقاط مختلف این استان درحال اجراست که براساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان دولت دوازدهم به بهره برداری خواهد رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سیدسعید شاهرخی در دیدار معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران که در محل استانداری همدان برگزار شد، افزود: استان همدان دارای برنامه جامع و سند راهبردی توسعه در حوزه های مختلف صنعت و معدن، کشاورزی و گردشگری است که این سند براساس ظرفیت ها و قابلیت های موجود تهیه، تدوین و عملیاتی شده است.

وی اظهار داشت: استعدادهای بالفعل و بالقوه استان همدان در این سند راهبردی پایش و بررسی و با برش شهرستانی این قابلیت ها تعریف شده و حتی اجرای پروژه ها در هر یک از شهرستان ها نیز مشخص شده است.

استاندار همدان بیان کرد: موضوع سرمایه گذاری و رقم های آن در این سند پیش بینی شده است و بخشی از آن نیز مرتبط با سند اشتغال به تفکیک بخش و شهرستان ها بوده و تکلیف همه نقش آفرینان در توسعه استان مشخص و آشکار شده است.

شاهرخی تاکید کرد: با توجه به تدوین سند توسعه استان، هیچ فرصتی برای روزمرگی و گذراندن وقت خارج از برنامه های پیش بینی شده نیست در عین حال نحوه اجرای مفاد این سند به صورت مرتب توسط تیم هایی بررسی می شود.

وی با بیان اینکه استان همدان به مثابه کارگاه بزرگ عمرانی است افزود: بخش خصوصی بیشترین سهم را در اجرای این سند دارد به گونه ای که از ۱۰ هزار میلیارد تومان گذاری صورت گرفته در راستای جهش تولید هشت هزار میلیارد تومان آن مربوط به بخش خصوصی است.

استاندار همدان ادامه داد: کارهای خوبی در حوزه صنعت صورت گرفته است که برای نمونه ۳۰ نوع مواد معدنی در استان همدان استخراج می شود که پیشتر خام فروشی می شد الان قطب سلیس کشور شده است.

شاهرخی با بیان اینکه استان همدان برای ادامه مسیر نیازمند زیر ساخت است اضافه کرد: باید ظرفیت جدید ایجاد و ظرفیت های کنونی را تقویت کرد.

وی یادآوری کرد: کشورمان سال سختی را پشت سر گذاشت با این وجود شاهد موفقیت تولید کنندگان و فعالان اقتصادی با حمایت دولتمردان به ویژه پشتیبانی وزارت صنعت، معدن و تجارت بودیم.

شاهرخی افزود: با وجود تحریم های ظالمانه دشمن و شیوع ویروس کرونا در کشور اما فعالان بخش تولید و صنعت برای تامین نیازهای مردم موفق عمل کردند.

نظر شما