در پی وقوع وضعیت قرمز در استان همدان؛

محدودیت های جدید کرونایی در استان همدان اعلام شد

۱۴۰۰/۰۱/۱۸ - ۱۰:۵۳:۲۶
کد خبر: ۱۱۶۱۳۳۸
سخنگوی ستاد کرونا در همدان گفت: با توجه به قرار گرفتن استان همدان در شرایط قرمز کرونایی محدودیت های پیش بینی شده در طرح جامع هوشمند برای رنگ بندی قرمز در این استان اعمال می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهرداد نادری فر روز چهارشنبه در نشست اضطراری ستاد کرونا استان همدان بیان کرد: بر اساس طرح جامع مدیریت هوشمند وضعیت شهرها به سه دسته زرد، نارنجی و قرمز و  حوزه‌ها و فعالیت‌ها به پنج بخش ادارات، تجاری، خدماتی و بازرگانی، آموزشی، فرهنگی و اجتماعی،  تقسیم شده است.

وی اضافه کرد: وضعیت سه گانه و نوع محدودیت‌های مرتبط، متناسب با روند بیماری در هر شهر تعیین و اعمال می ‌شود بنابراین با توجه به قرار داشتن استان همدان در وضعیت قرمز ، محدودیت ها بر اساس این نوع رنگ بندی اعمال می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: در مناطق قرمز حضور نیمی از کارکنان دستگاه های ارایه دهنده خدمات ضروری نظیر اورژانس و نهادهای خدماتی در محل کار الزامی است همچنین حضور کارکنان سایر دستگاه ها در محل کار به میزان یک سوم و انجام دورکاری دو سوم دیگر کارکنان ضروری است.

نادری فر لغو همه ماموریت‌های اداری غیرفوری، رعایت جلسه در فضای بسته حداکثر با حضور ۱۵ نفر برای مناطق قرمز کرونایی را مورد تاکید قرار داد.

وی درباره مناطق با وضعیت نارنجی گفت: حضور تا دو سوم کارکنان دستگاه های ارایه دهنده خدمات ضروری و مرتبط با ماموریت های اساسی در محل کار با تشخیص بالاترین مقام مسوول آن دستگاه است در عین حال حضور کارکنان سایر دستگاه ها تا ۵۰ درصد، لغو همه ماموریت‌های اداری غیرفوری، برگزاری جلسه با رعایت الزامات در فضای سربسته حداکثر با حضور ۲۰ نفر در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد کرونا استان همدان بیان کرد: در مناطق قرمز کرونایی تنها مشاغل گروه یک مجاز به فعالیت بوده و کسب و کار مشاغل گروه ۲، سه و چهار باید تعطیل شود.

نادری فر اضافه کرد: واحدهای فرهنگی و اجتماعی نظیر نمازهای جمعه، مساجد، مراسم مذهبی و مراسم آیینی به طور کامل تعطیل است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان ادامه داد: ورود خودروهای شخصی با پلاک سایر استان ها به حوزه استحفاظی استان همدان ممنوع بوده همچنین ممنوعیت تردد بین شهرستانی برای خودروهای بومی اعمال شده است.

وی گفت: تردد خودروهای شخصی به استثنای خودروهای مجاز به تایید فرمانداری، از ساعت ۲۲ تا سه صبح در سطح شهر ممنوع بوده و متخلفان جریمه می شوند.

نظر شما