مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان:

دشمن با تنگناهای اقتصادی دنبال تضعیف انقلاب است

۱۴۰۰/۰۱/۲۱ - ۱۳:۴۷:۵۳
کد خبر: ۱۱۶۲۸۵۴
دشمن با تنگناهای اقتصادی دنبال تضعیف انقلاب است
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان از تشکیل کارگروه تخصصی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی مردم خبر داد و گفت: موضوع فعال کردن هیات‌های حسینی، شبکه مبلغین و روحانیون در فضای امام محله و امام روستا، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، موسسات و خانه‌های قرآنی و امثال آن مورد توجه است تا به نهادهای حاکمیتی و دولت کمک شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حجت الاسلام محمدهادی نظیری با بیان اینکه شعار اقتصادی سال از سوی رهبری معنای بسیار مهمی دارد اظهار کرد: ایران اسلامی در دهه سوم و چهارم باید به اقتصاد توجه ویژه‌ای داشته باشد چراکه دشمن راه نفوذ و ضربه خود به این انقلاب را از بستر اقتصادی و آسیب‌های آن شروع کرده است.

وی با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند که گفتمان انقلاب را در نگاه مردم تضعیف کند و از ابزار تنگناهای اقتصادی استفاده می‌کند گفت: وقتی مردم می‌بینند اقتصاد کشور پویا و فعال نیست و چه بسا دچار چالش‌ها و مشکلات متعددی در اداره زندگی روزمره خود هستند، نگاه‌شان به ارزش‌های انقلاب ضعیف می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان با تأکید بر لزوم حل مسائل اقتصادی با تکیه بر توان داخلی و تقویت تولید گفت: بخشی از تحقق شعار سال در فضای حاکمیت است بدین صورت که باید بسترهای فضای تولید در کشور تقویت و پشتیبانی و موانع تولید برطرف شود که باید مجلس، دولت و نهادهای مختلف در این زمینه نقش موثری ایفا کنند.

وی در ادامه از تشکیل کارگروه تخصصی به منظور بهره‌گیری از ظرفیت‌های اقتصادی مردم در سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود: در این راستا موضوع فعال کردن هیات‌های حسینی، شبکه مبلغین و روحانیون در فضای امام محله و امام روستا، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، موسسات و خانه‌های قرآنی و امثال آن مورد توجه است تا به نهادهای حاکمیتی و دولت کمک کنند.

نظیری با بیان اینکه در این راستا دنبال این هستیم تا موانع جلوی پای دولت برطرف شود و پشتیبانی لازم از امر تولید صورت گیرد اظهار کرد: نقش توده‌های مختلف مردمی در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، رهبری نیز به ظرفیت‌ مجموعه‌های مردمی در رونق اقتصاد کشور تأکید ویژه‌ای دارد که شاید چیزی شبیه اقتصاد مردمی دوران اوایل انقلاب و جنگ است.

وی با اشاره به اینکه اوایل انقلاب شاهد شکل‌گیری تعاونی‌های مصرف محله‌محور و مسجدمحور و مردمی بودیم که اتفاقا الگوی خوبی بود گفت: عموم مردم در طول سال‌ها در کار این تعاونی‌ها با مبلغ مختصری مشارکت می‌کردند و سهم خوبی را در اقتصاد کشور و بالندگی آن داشتند؛ از طرفی هم نیازهای خود را با قیمت‌های خوبی از این مراکز تهیه می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان استفاده از سرمایه‌های خرد را از موضوعات مهم دیگر دانست و ادامه داد: شاید به تنهایی کاری از هر کدام از اینها برنیاید اما اگر در کنار هم جمع و ساماندهی شوند ارزش افزوده‌ای تولید می‌کنند که می‌توان اقتصادهای بسیار خوب و مناسبی را مدیریت و هدایت کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال این هستیم در کارگروهی که تشکیل می‌دهیم از ظرفیت‌های مردمی و نخبگان حوزوی و دانشگاهی در زمینه تولید و اقتصاد استفاده کنیم گفت: ایجاد ظرفیت‌های اقتصادی مناسب و معرفی به شبکه‌های مردمی  از دیگر موضوعات است، به دنبال این هستیم مردم را به میدان بیاوریم تا اعتماد کنند و در  فضاها و بنگاه‌های اقتصادی کوچک سرمایه‌گذاری و به امر تولید کمک کنند.

نظر شما