نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

تولید ۸.۵ میلیارد قطعه پارچه ماسک سال گذشته در شهرستان ملایر

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۰۹:۴۶:۲۰
کد خبر: ۱۱۶۶۶۶۱
تولید ۸.۵ میلیارد قطعه پارچه ماسک سال گذشته در شهرستان ملایر
نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی از تولید ۸.۵ میلیارد قطعه پارچه ماسک سال گذشته در شهرستان ملایر خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حجت الاسلام احد آزادیخواه با اشاره به فعالیت های شاخص این ۲ شرکت در زمینه تامین نیازهای کشور برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: متاسفانه برخی از جریان‌ها با سوء استفاده از نهادهای انقلابی به دنبال ایجاد تشنج، شایعه‌پراکنی و تهمت‌هایی مبنی بر عرضه آزاد و خارج از ضابطه محصولات تولیدی این ۲ شهرکت هستند، بدون اینکه حتی یک برگ سند مبنی بر تخلف مطرح شده را برای ارایه در اختیار داشته باشند.

وی تاکید کرد: کار فاخری که به همت کارکنان این ۲ شرکت در حوزه اقتصاد مقاومتی طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب رقم خورد و سال گذشته با تولید ۸.۵ میلیارد عدد پارچه ماسک (اسپان باند و ملت‌بلون) در کشور، ولایت‌مداری خود را ثابت کرده اند، که البته برخی جریان‌ها با اتهام و افتراهای بی‌اساس قصد گذاشتن چوب لای چرخ تولید را دارند.

رییس مجمع نمایندگان استان همدان با بیان اینکه شرکت‌های بافتینه و بافتسان ۹۶ درصد پارچه ماسک را در کشور تولید می‌کنند، افزود: کارگران این ۲ شرکت توانستند با تلاش شبانه‌روزی صادقانه و بدون هیچگونه انحراف، بالغ بر ۹۶ درصد تولید پارچه ماسک (اسپان باند و ملت بلون)، گان و دیگر تجهیزات پزشکی کشور را تهیه و در اختیار تولیدکنندگان ماسک قرار دهند.

وی ادامه داد: این ۲ واحد به اندازه ۸.۵ میلیارد عدد پارچه ماسک تولید و به قیمت ۱۲۵ تومان در اختیار واحدهای تولیدی قرار دادند.

نماینده مردم ملایر در مجلس یازدهم با بیان اینکه اقدام این ۲ شرکت تولیدی حدود ۶.۵ میلیارد دلار صرفه‌جویی ارزی در کشور به همراه داشته است، تاکید کرد: اگر در اوایل شیوع ویروس کرونا کمبود ماسک در کشور وجود داشت، امروز ذره‌ای با کمبود مواجه نیستیم و به وفور در بازار و حتی در کوچکترین سوپرمارکت‌های کشور نیز یافت می‌شود.

حجت الاسلام آزادیخواه گفت: مهمترین ابزار پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همین ماسکی است که در ملایر تولید می‌شود و باید برند جهانی شماره ۳ ملایر را پس از «مبلمان و انگور» به نام «جهان شهر تولید پارچه ماسک» نام‌گذاری کرد.

وی با اشاره به اشتغال بیش از ۵۰۰ کارگر در شرکت‌های بافتینه و بافتسان ملایر، تاکید کرد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری کرده‌اند، نباید به جای حمایت از تولید، به جفا علیه تولیدکنندگان سخن بگوییم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز