معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر:

گاوداری ۶ هزار راسی ملایر در هفته دولت امسال بهره برداری می شود

۱۴۰۰/۰۱/۲۹ - ۱۹:۴۱:۴۱
کد خبر: ۱۱۶۷۰۷۹
گاوداری ۶ هزار راسی ملایر در هفته دولت امسال بهره برداری می شود
معاون استاندار همدان و فرماندار ویژه ملایر، گفت: تحقق عینی شعار محوری سال گذشته با عنوان «جهش تولید» با وجود مشکلات اقتصادی ناشی از تحریم و همه گیری ویروس کرونا، پازل توسعه این شهرستان را تکمیل کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، قدرت‌الله ولدی با اعلام این خبر، اظهار داشت: برهمین اساس شهرستان با اجرای طرح ها و پروژه های بزرگ و مهم اقتصادی، به یک کارگاه بزرگ عمران و آبادانی تبدیل شده است.

وی افزود: با توجه به رویکرد برنامه سه ساله توسعه استان همدان بر مبنای بهبود معیشت مردم، ایجاد اشتغال و رونق تولید، سند راهبردی توسعه شهرستان ملایر نیز در سال های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ تدوین شده که با تحقق درصد بالایی از اهداف این سند، ملایر هم اکنون دوران طلایی خود را در توسعه و پیشرفت سپری می‌کند.

فرماندار ویژه ملایر گفت: چهار هزار میلیارد تومان طرح و پروژه در نیمه نخست سال گذشته در سطح استان همدان افتتاح و یا کلنگ زنی شد که سهم شهرستان ملایر از این میزان، یک‌ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان و معادل ۴۰ درصد بود.

به گفته ولدی، در ۶ ماهه دوم سال گذشته نیز از حدود هشت هزار میلیارد تومان طرح قابل افتتاح و کلنگ‌زنی در سطح استان همدان، ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان آن مربوط به شهرستان ملایر بود.

وی  افزود: در حال حاضر بیش از ۵۰۰ سرمایه‌گذار برای فعالیت و مشارکت در شهرک‌ها و نواحی صنعتی شهرستان ملایر اعلام آمادگی کرده اند که تحقق سرمایه‌گذاری بخش خصوصی منجر به توسعه و رشد چشمگیر و قابل توجه این شهرستان خواهد شد.

فرماندار ویژه شهرستان ملایر، آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی ملایر با پنج هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری را یکی از بزرگترین طرح‌های عمرانی سال گذشته برشمرد و گفت: بهره برداری از این طرح زمینه اشتغال بکار یک‌ هزار  را نفر به صورت مستقیم فراهم می کند.

افتتاح گاوداری ۶ هزار راسی در هفته دولت امسال

ولدی یادآور شد: از پیروزی انقلاب تاکنون شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) هیچگونه سرمایه‌گذاری در این شهرستان نداشت که با پیگیری‌های انجام شده، هفته دولت سال گذشته عملیات اجرایی گاوداری ۶ هزار راسی شرکت شستا با ۴۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر به طور مستقیم آغاز شد.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح در دست اجرا است و نقشه سوله و سالن‌ها به پیمانکار واگذار شده، گفت: طبق قول مدیران شرکت سرمایه‌گذاری شستا، این طرح ۱۲ ماهه باید اجرا و در هفته دولت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد که هم اکنون تا حدودی از برنامه زمان‌بندی خود عقب است.

فرماندار ویژه ملایر با اشاره به اینکه طرح آبرسانی سد کلان به شهر ملایر پس از سال‌ها در دولت تدبیر و امید و در پویش «الف- ب- ایران» اسفند سال گذشته به بهره‌برداری رسید بیان کرد: بهره‌برداری از ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر نیز در کنار طرح آبرسانی، از آرزوهای دیرینه مردم ملایر بود که با تدبیر و حمایت دولت محقق شد.

ولدی با اشاره به توسعه شبکه ریلی ملایر اظهار داشت: علاوه بر اتصال ملایر به شبکه ریلی راه‌آهن غرب کشور، در حال حاضر پروژه راه‌آهن همدان- ملایر نیز در دست اجرا است که با پیگیری‌های انجام شده این پروژه و همچنین دانشکده پرستاری ملایر ردیف اعتباری مستقل گرفتند که آینده ملایر را تضمین خواهند کرد.

وی احداث کارخانه تولید دستکش‌های پزشکی با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۷۰ میلیارد تومان توسط بخش خصوصی را از دیگر پروژه‌های عمرانی این شهرستان برشمرد و بیان کرد: این پروژه از برنامه زمان‌بندی جلو است و ماشین‌آلات خود را خریداری و در گمرک همدان است و طبق برنامه‌ زمان‌بندی در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

احیای بیش از ۲۰ واحد تولیدی در ملایر

فرماندار شهرستان ملایر، همچنین احداث ۲ شهرک گلخانه‌ای ۶۸ و ۵۲ هکتاری را از دیگر اقدامات موثر در راستای جهش تولید بخش کشاورزی شهرستان عنوان کرد و گفت: سال گذشته بیش از ۲۰ واحد تولیدی و صنعتی در این شهرستان احیا و به چرخه تولید بازگشتند.

فرماندار ویژه ملایر همچنین به تحولات چشمگیر در حوزه بهداشت و درمان ملایر اشاره و بیان کرد: پروژه اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) با ۲۴ تخت هم اکنون با پیشرفت بالا در دست اجرا است که امسال تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

ولدی با اشاره به موفقیت های شهرستان ملایر در حوزه رونق و جهش تولید، گفت: نتیجه اقدامات انجام شده سال‌های ۹۸ و ۹۹، نرخ بیکاری در شهرستان ملایر را به ۷.۶۱ درصد رسانده است.

وی بهبود معیشت مردم، رونق تولید و توسعه اشتغال پایدار در راستای تحقق شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» را از اهداف مهم مدیریت اجرایی شهرستان ملایر در سال جاری برشمرد و افزود: تلاش می کنیم ملایر را با دارا بودن ۲ برند جهانی انگور و مبلمان منبت، به یک مقصد مهم و محوری گردشگری در کشور تبدیل کنیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز