استاندار همدان:

استان همدان در شرایط هشدار،خطرناک و قرمز کرونایی است

۱۴۰۰/۰۲/۰۵ - ۲۰:۳۵:۲۹
کد خبر: ۱۱۷۰۴۲۴
استان همدان در شرایط هشدار،خطرناک و قرمز کرونایی  است
استاندار همدان با اشاره به اینکه استان دارای بیشترین آمار بستری و فوتی در پیک چهارم همه گیری ویروس کرونا است، گفت: تداوم وضعیت کنونی با بی توجهی عمومی به اجرای شیوه نامه های بهداشتی موجب اعمال مقررات سختگیرانه تر و محدودیت های بیشتری طی روزهای آتی در استان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهار کرد: با وجود عملکرد خوب و موثر مردم در ۱۴ ماه گذشته برای رعایت پروتکل های بهداشتی، اما درحال حاضر شرایط استان به لحاظ همه گیری ویروس کرونا بسیار بد و خطرناک است.

وی تصریح کرد: استان همدان در سه موج نخست کرونا دچار مشکلاتی شد اما هیچگاه در وضعیت سخت فعلی با بیشترین آمار فوت و ابتلا قرار نداشت.

شاهرخی افزود: ولی در پیک چهارم به علت افزایش چشمگیر ابتلا و مرگ و میر بیماران کرونایی در جمع هفت استان پرخطر کشور قرار گرفته است.

استاندار همدان، هدف از تشکیل جلسه فوری و اضطراری ستاد مدیریت کرونا را برنامه ریزی دقیق و شکل گیری یک حرکت جدی طی هفته جاری با استفاده از ظرفیت و اختیارات ستاد ملی و استانی کرونا برای مهار روند صعودی این شیوع ویروس در همدان اعلام کرد و گفت: همراهی عموم مردم و مسوولان در اجرای دستورالعمل ها برای کاهش آمار صعودی بیماران و مرگ و میر ناشی از ان به طور قطع مانع از اجرا و اعمال مقررات و محدودیت های سختگیرانه تر خواهد شد.

شاهرخی تاکید کرد: به طور حتم اعمال مقررات سختگیرانه برای مردم، بازاریان و کسبه هزینه به دنبال دارد  بنابراین انتظار می رود با رعایت اصول بهداشتی زمینه بهبود شرایط و کاهش آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در استان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه در صورت ضرورت برای حفظ جان مردم محدودیت ها تشدید می شود، از فرمانداران شهرستان های تابعه استان همدان خواست که با پیشگیری از عادی انگاری و حساس کردن مردم درباره خطر این ویروس، مقابله جدی با گسترش ویروس کرونا را در اولویت قرار دهند.

استاندار همدان اظهار داشت: وضعیت کنونی شهر و بازار نشان می دهد که ویروس کرونا برای برخی از مسئولان و مردم عادی شده به گونه ای که انواع رفتارهای پرخطر از جمله نزدن ماسک، رعایت نکردن فاصله اجتماعی و حضور در تجمع ها را شاهد هستیم.

شاهرخی ادامه داد: رفتار ساکنان برخی مناطق به گونه ای است که انگار از وجود ویروس کرونا و خطرات جدی آن  خبری ندارند، همچنین برخی بر این باورند پس از یک بار ابتلا به کرونا مجدد به این ویروس مبتلا نمی شوند.

وی تاکید کرد: با وجود تاکید بر قرنطینه خانگی مبتلایان به کرونا اما برخی قرنطینه را شکسته و در اماکن عمومی حضور می یابند.

نماینده عالی دولت در استان همدان گفت: همچنان گزارش های مکرری از رعایت نکردن فاصله اجتماعی در مطب ها و ازدحام شلوغی این اماکن دریافت می شود  در حالیکه پزشکان باید در مبارزه با کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی بیش از سایر اقشار با ستاد کرونا همکاری کنند.

شاهرخی مهمترین مولفه برای بالا بردن حساسیت مردم نسبت به این ویروس را اطلاع رسانی و اقناع سازی افکار عمومی دانست و گفت: باید در مصاحبه با پزشکان، بیماران، خانواده های داغ دیده‌ و دیگر مسئولان، مردم را دراین خصوص برای رعایت دقیق و مستمر دستورالعمل های بهداشتی حساس کنیم.

وی تاکید کرد: تعطیل شدن بازار به معنای حضور افراد در مراکز تجمع نیست، بلکه هدف از تعطیلی کاهش حضور مردم در اماکن عمومی است همچنین نباید با ایجاد محدودیت حضور و دورکاری کارکنان شاهد حضور کارمندان در بازار و انجام کارهای شخصی باشیم.

عالیترین مقام اجرایی استان همدان گفت: فرمانداران در خط مقدم مقابله با ویروس کرونا هستند و ستاد کرونا نقش حمایت، پشتیبانی و تدارکات را دارد بنابراین فرمانداران می توانند در صورت ضرورت محدودیت های ویژه تردد را تشدید کنند.

وی اضافه کرد: فرمانداران در صورت نیاز نسبت به بستن مبادی ورودی و خروجی شهرها و انسداد مسیر تفرجگاهها با قرار دادن موانع اقدام کنند.

استاندار همدان اظهار داشت: برخی از متصدیان واحدها خواستار تخفیف هایی در مالیات به علت تعطیلی واحد صنفی خود هستند در حالیکه مالیات بر درآمد افراد تعلق می گیرد و با بسته بودن واحد صنفی و کاهش درآمد به طور طبیعی مبلغ مالیات نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

شاهرخی گفت: فرمانداران تیم هایی را برای جلوگیری از برگزاری مجالس عروسی و عزا تشکیل دهند چراکه حضور در این مجالس و دورهمی های خانوادگی مهم ترین عامل شیوع و ابتلا به ویروس کرونا است.

استاندار همدان همچنین بر برنامه ریزی کمیته اطلاع رسانی ستاد برای استفاده بهینه و مستمر از ظرفیت رسانه ها برای آگاهی بخشی به مردم و تبیین شرایط سخت فعلی در راستای همراه سازی برای بهبود شرایط و کنترل و مهار همه گیری ویروس کرونا تاکید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز