رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان:

اطلس ترافیک استان همدان تهیه و تدوین شده است

۱۴۰۰/۰۲/۰۶ - ۰۹:۱۶:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۰۵۶۱
اطلس ترافیک استان همدان تهیه و تدوین شده است
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان، گفت: اطلس ترافیک این استان بر اساس رنگ بندی کرونایی در سه وضعیت زرد، نارنجی و قرمز تهیه شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ علی فکری با اعلام این خبر، اظهار کرد: به منظور اجرای طرح های ترافیکی در وضعیت کنونی استان که قرمز کرونایی است علاوه بر تیم های اجرایی از نیروهای ستادی نیز بهره گرفته شده است.

وی اضافه کرد: همه عوامل پلیس راهور به دست افزار و تجهیزات روز مجهز شدند تا در صورت جریمه فرد متخلف بلافاصله موضوع از طریق پیامک برای مالک وسیله نقلیه ارسال شده تا در جریان تخلف و اعمال قانون از سوی پلیس قرار بگیرد.

سرهنگ فکری با بیان اینکه از ظرفیت دوربین های ثبت تخلف برای اجرای محدودیت ترافیکی نیز استفاده شده است، بیان کرد: با توجه به احتمال بروز سانحه برای مامور راهور، شب هنگام و در زمان تاریکی، لباس آنها به چراغ ال.ای.دی مجهز همچنین برای جلوگیری از تنش، لباس ماموران به دوربین تجهیز شده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان افزود: به دنبال قرار گرفتن این استان در شرایط قرمز کرونایی بخشی از خدمات پلیس راهور شامل برگزاری آزمون و آموزش کتبی متوقف شد همچنین مرکز تعویض پلاک این استان تعطیل شده است.

سرهنگ فکری با بیان اینکه بیشتر خودروهای دارای پلاک غیربومی از ساکنان این استان هستند اظهار داشت: در حال حاضر شمار مسافران حاضر در همدان بسیار اندک بوده و خودروهای دارای پلاک غیربومی که در سطح استان شاهدیم متعلق به ساکنان این استان است. 

وی ادامه داد: جریمه نشدن ۲ هزار دستگاه خودرو در سیستم شماره گذاری تعریف شده است و بیشتر این افراد کادر درمان بوده که در ساعات محدودیت تردد برای ارائه خدمت به مردم ملزم به حضور در بیمارستان و مراکز درمانی هستند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: بخش تعویض پلاک روزانه به ۸۰۰ تا یک هزار نفر خدمات ارائه می دهد همچنین همین تعداد روزانه برای دریافت گواهینامه به پلیس راهور مراجعه می کنند.

سرهنگ فکری ادامه داد: با تعطیلی و متوقف شدن ارائه خدمات صدور گواهینامه و شماره گذاری خودرو، به طور حتم شاهد مراجعه شمار زیادی از شهروندان برای تعویض پلاک و دریافت گواهینامه پس از بازگشت استان به شرایط عادی خواهیم بود با این وجود شیفت کاری کارکنان برای پاسخگویی سریع به مراجعه کنندگان افزایش می یابد.

نظر شما