استاندار همدان:

بیش از ۹۸۸ واحد تولیدی در استان همدان فعال هستند

۱۴۰۰/۰۲/۱۹ - ۲۱:۵۰:۰۵
کد خبر: ۱۱۷۶۷۷۴
بیش از ۹۸۸ واحد تولیدی در استان همدان فعال هستند
استاندار همدان، گفت:بیش از ۹۸۸ واحد تولیدی در استان همدان فعال هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی در جلسه شورای اداری استان که با حضور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس قوه قضائیه برگزار شد، گفت: به تاسی از منویات مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت تدبیر و امید، اولیت ما توجه به معیشت، اشتغال و تولید بوده است.

وی با بیان اینکه تلاش شده تا توان و منابع استان را با برنامه‌ریزی منسجم و تنظیم اسناد راهبردی برای توسعه گام برداریم، گفت: سند راهبردی توسعه استان را منطبق با اسناد بالادستی به تفکیک شهرستان‌ها تنظیم و اجرا کرده‌ایم.

استاندار همدان، گفت: سند راهبردی توسعه استان به عنوان میثاقی بین مدیران استانی است و با این اقدام باعث شده تا دچار روزمرگی نشوند و با برنامه و هدفمند پیش بروند.

وی تاکید کرد: در سند راهبردی مقرر شده که هر ساله ۵هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری انجام شود که این مهم تحقق یافته است.

شاهرخی تاکید کرد: در حوزه اشتغال در سند مقرر شده سالانه حدود ۲۰ هزار شغل ایجاد کنیم که براساس اعلام آمار مرکز آمار این هدف محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه استان همدان جز استان‌های ممتاز در حوزه‌های اشتغال و سرمایه‌گذاری است، گفت: در‌حوزه جهاد کشاورزی یک هزار و ۵۹۲، در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری با توجه با ظرفیت بالای استان ۱۳۳ واحد، که جمعا دوهزار و ۳۱۳ واحد فعال در استان وجود دارند.

شاهرخی، گفت: سیاست ما در حوزه اشتغال منطبق با شعار سال و کمک به واحدهای در حال فعالیت، احیا واحدهای راکت و تاسیس و راه‌اندازی واحدهای تولیدی است.

وی گفت: تا کنون بیش از ۱۲۰ واحد تولیدی که به دلیل مشکلات تعطیل شده بودند، احیا شده و به چرخه تولید برگردانده شدند.

استاندار همدان، گفت: با توجه به مساله و چالش آب در سطح کشور، توانسته‌ایم اعتبارات ملی خوبی در این حوزه جذب کنیم.

وی با بیان اینکه در سال‌های اخیر در حوزه آب، توانسته‌ایم ۳ سد در استان احداث کنیم و به بهره‌برداری برسانیم‌، افزود: با پیگیری‌های نمایندگان استان توانسته‌ایم راه‌اندازی سد خرم‌رود و اجرای سد گرین را رقم بزنیم.

شاهرخی خاطرنشان کرد: با همکاری و همراهی نمایندگان استان تلاش شده تا در حوزه راه‌آهن و حمل و نقل ریلی، برای استان تحولات خوبی انجام شود.

وی گفت: در حوزه صنعت پروژه‌های مهمی در دست ساخت داریم که نقش موثری در تحول‌ اقتصادی خواهند داشت.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه میزان تولیدات محصولات کشاورزی  در استان بیش از ۵ میلیون تن است، گفت: شهرک‌های گلخانه‌‌ای را در سراسر استان دایرند که با همت فارغ‌التحصیلان کشاورزی نقش مهمی در حوزه اشتغال ایجاد کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه انگور ملایر به عنوان پنجاه‌وسومین میراث کشاورزی در دنیا ثبت شده است، تصریح کرد: با توجه به مشکلات و مسائلی که در استان وجود دارند، اقدامات موثری در حوزه توسعه همه جانبه، انجام شده که چشمگیرند.

وی در پایان گفت: در استان همدان پروژ‌ه‌های ملی با اعتبار ۱۰هزار میلیارد تومان و پروژه‌های تولیدی با اعتبار ۸هزار میلیارد تومان در دست اجرا داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز