فرمانده سپاه ناحیه ملایر خبر داد:

اشتغال ۳۰ زن سرپرست خانوار ملایر به همت بسیج سازندگی

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۱۲:۱۹:۵۸
کد خبر: ۱۱۷۷۰۷۰
اشتغال ۳۰ زن سرپرست خانوار ملایر به همت بسیج سازندگی
فرمانده سپاه ناحیه ملایر، گفت: در راستای تحقق شعار سال و حمایت از زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست خانوار، به همت بسیج سازندگی این شهرستان زمینه اشتغال برای ۳۰ نفر از بانوان سرپرست خانوار در ۲ کارگاه قالیبافی و خیاطی فراهم شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ سیدجواد حسینی در آیین بازدید از کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی شهر ملایر اظهار داشت: این کارگاه‌ها در راستای حمایت از تولید و رونق اشتغال، به همت بسیج سازندگی و پایگاه‌های مقاومت بسیج خواهران با استفاده از منابع صندوق‌های قرض‌الحسنه مردم‌یار ایجاد شده است.

وی افزود: بسیج با تمام توان از ایجاد و توسعه کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه‌های مختلف حمایت می‌کند و با توجه به استقبال بانوان و جوانان روستایی از ایجاد این کارگاه‌ها، آموزش‌های رایگان در این زمینه ارایه می‌شود.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر با تبریک فرا رسیدن سالروز تاسیس بسیج سازندگی در ۱۷ اردیبهشت ۷۹، بسیج سازندگی را بازویی توانمند برای هر چه بارورتر شدن درخت تنومند انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: بسیج سازندگی تشکیل شد شجره طیبه بسیج در قامتی نو به عنوان حامی نظام و انقلاب به‌وی‍ژه در مقاطع حساس قرار گیرد.

سرهنگ حسینی گفت: امروز پس از گذشت تاسیس بسیج سازندگی، این تدبیر تاریخی و دوراندیشانه رهبر معظم انقلاب، به بستری فراگیر برای حرکت‌های جهادی، محرومیت‌زدایی و خدمت بی‌منت به مردم تبدیل شده است.

فرمانده سپاه ناحیه ملایر اظهار داشت: بسیج سازندگی با تفکر بسیجی و عمل جهادی شکل گرفت و در عرصه‌های مختلف محرومیت‌زدایی، اقتصاد مقاومتی، فرهنگی و علمی با بهره‌گیری از ظرفیت جوانان مومن، متخصص و انقلابی خوش درخشید و گام‌های بزرگ و کم‌نظیری را برداشته است.  

سرهنگ حسینی به نقش‌آفرینی بسیج سازندگی در مقابله با کرونا با حمایت از گروه‌های جهادی در این برهه حساس در کشور افزود: بسیج سازندگی بار دیگر برگ زرینی از خدمت به مردم ایران اسلامی را در دفتر انقلاب ورق زد و با اهتمام گروه‌های جهادی پیشتازانه وارد عرصه شدند.

وی یادآور شد: بسیج سازندگی و گروه‌های جهادی از حضور در بیمارستان‌ها و پشتیبانی از کادر درمان تا حضور در آرامستان‌ها، تهیه ماسک و گان و تولید مواد ضدعفونی کننده، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی تا تعمیر و مرمت منازل محرومان با ایثار و از خودگذشتگی فعالیت کردند و اجازه ندادند ویروس کرونا در کشور و شهر ما بحران‌های عمیقی که امروز کشورهای بزرگ دنیا با آن مواجه هستند را ایجاد کند.

سرهنگ حسینی گفت: جهادگران بسیج سازندگی همچنین در عرصه اقتصاد مقاومتی طبق فرامین رهبر معظم انقلاب، وارد عرصه تولید و اشتغالزایی شدند تا در جنگ نابرابر اقتصادی که دشمنان نظام و انقلاب برای به زانو درآوردن ملت ایران به راه انداخته‌اند، جانانه مقابله کنند.

فرمانده حوزه مقاومت فاطمه‌الزهرا(س) ملایر نیز شعار سال مبنی بر «تولید، پشتیبانی و مانع‌زدایی‌ها» را در اولویت دانست و افزود: در کارگاه خیاطی که در پایگاه مقاومت مسجد بنی‌اکرم(ص) ملایر مستقر است، ۱۵ نفر از بانوان سرپرست خانوار به صورت مستقیم و غیرمستقیم با ۱۵ دستگاه چرخ خیاطی مشغول فعالیت هستند.

«مهین نظری» با بیان اینکه این کارگاه با ۱۰ میلیون تومان سرمایه اولیه از طریق صندوق قرض‌الحسنه مردم‌یار شروع به‌کار کرده است اظهار داشت: لباس‌های بچگانه‌ای که توسط بانوان سرپرست خانوار در این کارگاه دوخته می‌شود، صادر می‌شود.

وی کمبود سرمایه برای خرید چرخ خیاطی‌های بیشتر و توسعه کارگاه را از عمده‌ترین مشکل این کارگاه برشمرد و با اشاره به راه‌اندازی کارگاه قالیبافی بیان کرد: این کارگاه قالیبافی دارای ۱۰ دار قالی ۹ متری است که از ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه مردم‌یار از پایگاه مقاومت بسیج در اختیار کارفرما و به منظور توسعه این کارگاه قرار گرفت.

نظری با بیان اینکه برای ۱۵ نفر از بانوان سرپرست خانوار در این کارگاه اشتغال ایجاد شده است گفت: در حال حاضر ۵۰ نفر از بانوان در این کارگاه، آموزش قالیبافی را فرا گرفته‌اند و ۲۰ نفر نیز برای اخذ گواهینامه مهارت به مرکز فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز