کارشناس اداره کل هواشناسی همدان:

رگبار باران همدان را فرا می‌گیرد

۱۴۰۰/۰۲/۲۰ - ۱۲:۳۴:۰۰
کد خبر: ۱۱۷۷۰۸۹
رگبار باران همدان را فرا می‌گیرد
کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در پی افزایش دمای هوا و تشکیل ابرهای همرفتی، یک موج بارشی ضعیف آسمان بیشتر نقاط استان همدان را فرا می‌گیرد و از امروز /دوشنبه/ تا جمعه، رگبار پراکنده باران و رعد و برق، نقاط مختلف استان را پوشش می‌دهد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدحسن باقری شکیب، افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با رگبار پراکنده باران، رعد و برق، غبار محلی و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در ساعت های بعد از ظهر سرعت وزش باد افزایش می یابد، اظهار داشت: از امروز با تشکیل ابرهای همرفتی، موج ضعیف بارشی وارد استان می‌شود و تا روز جمعه در آسمان بیشتر نقاط فعال است.

باقری شکیب با بیان اینکه رگبار پراکنده بر اثر گرم شدن زمین، افزایش رطوبت و تشکیل ابرهای همرفتی حاصل می‌شود، گفت: این موج در آسمان همدان ضعیف و فعالیت آن در مناطق شمال و شرق استان بیشتر است و انتظار بارش های سامانه ای از آن نداریم.

وی با اشاره به اینکه در ۲ روز آینده شاهد غبار رقیق در آسمان بیشتر نقاط استان هستیم، تصریح کرد: تا پایان هفته جاری دمای بیشتر نقاط استان تغییرات محسوسی ندارد.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند و اسدآباد با ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و کبودراهنگ با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر، خنک ترین شهرهای استان بوده‌اند.

وی عنوان کرد: کمینه دمای هوای همدان هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و دمای بیشینه هوای این شهر نیز ۲۶ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز