فرمانده انتظامی استان همدان:

موتورهای مسابقه‌ای استان همدان را قانونمند می‌کنیم

۱۴۰۰/۰۲/۲۲ - ۰۸:۱۵:۳۴
کد خبر: ۱۱۷۷۹۴۴
موتورهای مسابقه‌ای استان همدان را قانونمند می‌کنیم
فرمانده انتظامی استان همدان، گفت: موتورهای مسابقه‌ای استان همدان را قانونمند می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سردار سلمان امیری در نخستین جلسه بررسی مشکلات موتورسواران هیئت موتورسواری استان همدان که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان، مدیران حقوقی و روابط‌عمومی و همچنین دبیر و مربی هیئت موتورسواری استان همدان برگزار شد با بیان اینکه تأمین امنیت پایدار از وظایف ناجا است، گفت: ورزش و جوانان استان همدان مورد حمایت نیروی انتظامی استان همدان است و همواره در تلاش است از ظرفیت‌های مشترک در جهت تأمین امنیت پایدار استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه این جلسه با هدف رفع مشکلات هیئت موتورسواری استان همدان با همفکری و تعامل تشکیل شده است، گفت: موتورسواری توسط موتورسواران در نقاط مشخص شده با توجه به حرفه و هنر این عزیزان جذاب است اما اگر این حرفه و هنر را در خیابان‌ها انجام دهند علاوه بر اینکه برای خود ایجاد خطر می‌کنند موجب خطر آفرینی در جامعه می‌شوند هرچند که موتورسواران ساماندهی شده در هیئت استان از انجام این‌گونه اقدامات به دور هستند.

فرمانده انتظامی استان همدان، تصریح کرد: تأمین احساس امنیت برای مردم وظیفه نیروی انتظامی است و در این راستا هرآنچه در توان باشد به کارخواهیم گرفت تا در دنیا و آخرت مدیون مردم نباشیم.

وی با اشاره به انجام اقدام مشابه در خصوص ساماندهی موتورسواران مسابقه‌ای بالای حجم 250 سی‌سی در استان‌های دیگر کشور، گفت: با توجه به دستورالعمل‌های موجود در این حوزه افراد با در نظر گرفتن سوابق باید به‌صورت کامل شناسایی شوند و در جلسات کارشناسی مشترک با استانداری، دستگاه‌های نظامی و انتظامی، امنیتی و قضایی بررسی شوند.

سردار سلمان امیری با بیان اینکه نگاه ما از برگزاری این جلسه دفع این عزیزان نیست، گفت: امروز برای ساماندهی و هویت دار کردن این عزیزان در حال بحث هستیم چراکه این عزیزان ظرفیت‌هایی ارزشمند برای ما هستند.

سردار سلمان امیری فرمانده انتظامی استان همدان/حمید سیفی مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان

فرمانده انتظامی استان همدان با بیان اینکه دکتر سیفی از مفاخر ارزشمند استان همدان هستند، گفت: برگزاری این جلسه شروع بسیار خوبی است و نشان از قانون‌مداری موتورسیکلت سواران مسابقه‌ای استان همدان دارد لذا ازاین‌پس تا حصول نتیجه این جلسه در کمیته کارشناسی متشکل از نمایندگان دو دستگاه و همچنین نهادهای حاکمیتی و نظامی استان به‌صورت ماهانه با محوریت فرماندهی عملیات نیروی انتظامی استان همدان برگزار شود.

وی با تأکید بر اینکه نگاه ما به این عزیزان نگاه امنیتی منفی نیست، گفت: این جوانان ظرفیت‌های نظام و انقلاب در استان هستند همچنان که پیشکسوتان این رشته در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس خوش درخشیدند.

سردار سلمان امیری با اشاره به اینکه به دنبال خط‌کشی نیستیم، گفت: توقیف این موتورسیکلت‌ها برای انتظامی استان اقدام سختی نیست اما امروز که خداوند لیاقت خدمت به ما عنایت کرده باید در سطح استان برای این عزیزان ریل‌گذاری کنیم و برای حرکت به جلو نقش هدایتگر داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه برای اجرای امور مهم باید ساعت‌ها فکر کرد تا به نتیجه درست برسیم، گفت: تقویت رابطه دوستانه پلیس با این عزیزان در پیست شهید مفتح از دیگر اقداماتی است که باید توسط عوامل انتظامی و همچنین اداره کل ورزش و جوانان انجام شود چرا فرزندان ما، برادران و دوستان ما در بدنه این عزیزان حضور دارند.

فرمانده انتظامی استان همدان با تأکید بر اینکه پلیس مخالف شادی و ورزش مردم نیست و همواره بر این مهم اهتمام ویژه دارد، گفت: امیدواریم با تعامل لازم و همچنین نگاه‌های مثبت بتوانیم اقدامی مثبت در این راستا انجام دهیم.

وی در ادامه با توجه به پیشرو بودن انتخابات، اظهار کرد: برابر تدابیر سلسله‌مراتب فرماندهی حضور نیروهای نظامی و انتظامی در انتخابات ممنوع است اما در جلسات خود بر تبیین بیانات مقام معظم رهبری در خصوص انتخاب فرد اصلح اقدام می‌شود لذا از دستگاه ورزش و جوانان استان همدان تقاضا می‌شود با توجه به حضور در فضاهای مجازی و استفاده از ظرفیت بزرگ ورزش و جوانان استان نسبت به تبیین شاخص‌های فرد اصلح که از طرف مقام معظم رهبری مطرح شده است و قطعاً در آینده نیز به آن اشاره خواهند داشت پرداخته شود.

سردار امیری، گفت: امروز به دنبال برنامه‌ها سوء علیه ما است ما نیز باید برنامه‌هایی جامع برای خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان داشته باشیم؛ حضور و مشارکت حداکثری دیدگاه‌ها و گروه‌های سیاسی مختلف در انتخابات ضربه‌ای مهلک به دشمن است که باید موردتوجه باشد.

نظر شما
پرونده ویژه