استاندار همدان:

روند ابتلا به کرونا در استان همدان رو به کاهش است

۱۴۰۰/۰۲/۲۵ - ۱۱:۲۱:۰۱
کد خبر: ۱۱۷۹۰۸۹
روند ابتلا به کرونا در استان همدان رو به کاهش است
استاندار همدان گفت: طبق گزارش ستاد ملی کرونا و رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان روند ابتلا به ویروس کرونا در این استان به شدت نزولی است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی پیش از ظهر شنبه در ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا ابراز امیدواری کرد روند نزولی کرونا در این استان تداوم داشته باشد البته تداوم این وضعیت نیازمند توجه مردم به شیوه نامه های بهداشتی است.

وی اظهار داشت: علت ابتلای ۹۸ درصد افراد به ویروس کرونا شرکت در اجتماعات و تماس درون خانگی است یعنی در صورت حضور نیافتن مردم در اجتماعات، به حداقل رساندن روابط خانگی و رعایت پروتکل های بهداشتی، کار ستاد کرونا برای مهار این بیماری آسان می شود.

استاندار همدان اظهار داشت: شاخص سرایت پذیری کرونا در این استان به ۷۳ صدم درصد کاهش داشته است که این آمار نوید بخش بوده با این وجود انتظار می رود روند کاهش آمارها سبب عادی انگاری و بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی نشود.

شاهرخی از دستگاه های مسئول، مدیران شبکه های بهداشت و درمان و  فرمانداران خواست نظارت جدی بر اجرای شیوه نامه های بهداشتی داشته باشند همچنین کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا پیوسته بر رعایت پروتکل ها تاکید کنند.

وی ادامه داد: هر چند هم اینک وضعیت همه شهرستان های این استان نارنجی است اما رعایت پروتکل های بهداشتی برای بهبود شرایط و رفتن به شرایط زرد همچنین فراهم شدن زمینه فعالیت مشاغل و صنوف مختلف الزامی است. 

استاندار همدان بیان کرد: طبق گزارش دانشگاه علوم پزشکی حدود ۴۵ هزار نفر در این استان با تزریق واکسن علیه کرونا واکسینه شدند و این تزریق ها بر اساس سند ملی واکسیناسیون و طبق نوبت بندی صورت گرفته است.

شاهرخی اعلام آمادگی همدان برای تزریق روزانه ۳۵ هزار دوز واکسن را خبر مسرت بخشی دانست و ابراز امیدواری کرد با تامین واکسن مورد نیاز در آینده ای نزدیک بتوان مردم را علیه این بیماری واکسینه کرد.

نظر شما