معاون استاندار همدان خبر داد:

اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح فرآوری معدنی ملایر

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۰۹:۲۰:۱۱
کد خبر: ۱۱۸۳۶۷۲
اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح فرآوری معدنی ملایر
معاون استاندار همدان از اجرای ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان طرح فرآوری معدنی ملایر خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ظاهر پورمجاهد در بازدید از طرح‌های در دست اجرای فرآوری فروسیلیس در شهرک صنعتی جوکار ملایر اظهار داشت: طرح فرآوری فروسیلیس لوتوس آدلی، فروسیلیس رهاورد زاگرس، طرح توسعه فروسیلیس غرب پارس و طرح توسعه فروسیلیس آذرخش از جمله طرح‌هایی است که در این شهرک در دست اجرا است.

وی افزود: این بازدید در راستای پیشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید با دعوت فرماندار ویژه ملایر از واحدهای مستقر در شهرک صنعتی جوکار انجام شد که هم اکنون چهار طرح فرآوری معدنی در این شهرک مستقر است و چند واحد قبلا راه‌اندازی شده‌اند و چند واحد جدید همراه با طرح توسعه چند واحد در حال اجرا و تکمیل است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه بخش خصوصی و مجریان طرح‌های فرآوری معدنی از بخش دولتی بسیار جلوتر هستند بیان کرد: سرمایه‌گذاران این طرح‌ها با انگیزه و اشتیاق بالایی ماشین‌آلات را از خارج کشور خریداری و خط تولید را در واحدها مستقر و امکانات و تجهیزات سیستم برق را نیز وارد کرده‌اند.

پورمجاهد با اشاره به برنامه زمان‌بندی سرمایه‌گذاران برای افتتاح و راه‌اندازی این طرح‌های بزرگ تولیدی گفت: تلاش ما بر این است که در ۶ ماهه نخست امسال و حتی زودتر از آن، این طرح‌ها تکمیل و به مرحله بهره‌برداری برسند و اشتغال و تولید آنها در اختیار مردم قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برق، مشکل اصلی این واحدهای فرآوری است که در اسرع وقت جلسه‌ای با وزارت نیرو و شرکت منطقه‌ای برق باختر تشکیل می‌دهیم تا بر اساس قولی که قبلا داده شده، بتوانیم مشکل برق این واحدها را رفع کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان ادامه داد: در زمینه آب شهرک صنعتی جوکار نیز مشکلاتی وجود دارد که از طریق شرکت شهرک‌های صنعتی استان همدان در دست پیگیری است.

پورمجاهد گفت: یک یا ۲ واحد فرآوری در این شهرک نیز در سیستم بانکی پرونده دارند که تلاش می‌کنیم پرونده تسهیلات آنها زودتر تعیین تکلیف شود.

وی با تاکید بر اینکه در بازدید از شرکت زمرد آسیا به دنبال احیای دوباره این واحد هستیم بیان کرد: برنامه بازدید از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان‌های استان در دستور کار است و سعی می‌کنیم به صورت هفتگی از طرح‌های در حال تولید و احداث و یا طرح‌هایی که راکد و یا مشکل‌دار هستند، بازدید و نسبت به رفع مانع و مشکل آنها اقدام شود.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان همچنین در بازدید از شرکت زمرد آسیا که به دلیل مشکلات بانکی تعطیل شده است، اظهار داشت: ماشین‌آلات، تاسیسات و فضای کار در این شرکت فراهم است و باید کمک کنیم این واحد تولیدی دوباره به چرخه تولید بازگردد.

پورمجاهد با اشاره به تعلیق پروانه این واحد تولیدی گفت: طبق مصوبه ستاد تسهیل در برگشت تعلیق پروانه واحدهای تولیدی؛ در نخستین گام با هماهنگی سازمان صمت، روز /سه‌شنبه/ پروانه شرکت زمرد آسیا دوباره برمی‌گردد.

وی با بیان اینکه حدود پنج میلیارد تومان بدهی در سیستم بانکی برای این شرکت ثبت شده است ادامه داد: پیرو مستندات و پیگیری‌های انجام شده در دادگاه توسط سرمایه‌گذار، ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان این بدهی مورد تایید سرمایه‌گذار این واحد است که قرار شد در اولین فرصت این مبلغ به سیستم بانکی پرداخت شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان تاکید کرد: مابقی هم تا بیش از چهار میلیارد تومان تعیین تکلیف شد که ملاک برای ما حکم دستگاه قضایی است و سرمایه‌گذار این شرکت نیز اعلام کرده هر حکمی از سوی دستگاه قضایی را قبول می‌کند.

پورمجاهد تامین سرمایه در گردش را مشکل بعدی این واحد عنوان کرد و افزود: در کارشناسی‌های انجام شده، این واحد آماده ارایه طرح سرمایه در گردش است و توصیه ما به سرمایه‌گذار این است با هر بانکی که مراوده دارد، بانک عامل را انتخاب کند تا در سامانه بهین‌یاب ثبت و سرمایه در گردش و تسهیلات بانکی از آن محل معرفی و پرداخت شود.

وی گفت: تمام تلاش ما احیا و راه‌اندازی دوباره این واحد تولیدی است و هر مجموعه اداری چه در استان و در شهرستان مانع راه‌اندازی این طرح شود، به طور حتم با آن برخورد می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری همدان با بیان اینکه بر اساس مستندات این طرح هیچ مشکل حقوقی ندارد افزود: مقرر شد اجراییه این واحد متوقف شود و در حوزه معاونت اقتصادی استانداری هر هفته این طرح را رصد و درصد پیشرفت کار را دنبال می‌کنیم و امیدواریم این واحد تولیدی فعالیت مجدد خود را به‌زودی آغاز کند.

وی افزود: شهرستان ملایر حدود ۷۱ درصد از معادن سیلیس استان همدان را به خود اختصاص داده است که شهرک صنعتی جوکار در راستای فرآوری فروسیلیس سال ۸۹ در زمینی به مساحت ۹۵ هکتار احداث شد.

نظر شما