کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان خبر داد:

افزایش رگبارهای بهاری در استان همدان

۱۴۰۰/۰۳/۰۴ - ۱۳:۳۶:۳۲
کد خبر: ۱۱۸۳۹۳۰
افزایش رگبارهای بهاری در استان همدان
کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان از افزایش بارش باران طی ۴۸ ساعت آینده به صورت رگبارهای بهاری در پی فعالیت یک سامانه بارشی در مناطق مختلف استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد حسن باقری شکیب با اعلام این خبر، افزود: بر اساس بررسی داده ها و نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان بیشتر نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با وزش شدید باد، رگبار پراکنده، رعد و برق و غبار محلی پیش بینی می شود.

وی اظهار داشت: همچنین سرعت وزش باد در بعدازظهر امروز به بالاترین میزان خود می رسد که به دنبال آن احتمال بروز خسارت و شکسته شدن شاخ و برگ درختان وجود دارد.

باقری شکیب، گفت: براساس نقشه های هواشناسی، سرعت وزش باد از فردا(چهارشنبه) در سطح استان کاهش می یابد و گرد و غبار محلی در آسمان استان بیشتر خواهد شد.

وی  با اشاره به اینکه برهمین اساس تا پایان هفته شاهد رگبار پراکنده و موقت باران در بیشتر مناطق استان همدان خواهیم بود، افزود: نقشه های هواشناسی نشان می دهد که میزان بارش ها در نیمه شمالی استان بیشتر از سایر نقاط است اما با این وجود، انتظار بارش های گسترده و فراگیر از این سامانه را نداریم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل فعالیت ابرهای کومه‌ای بارا (کومولونیمبوس)، میزان رعد و برق در آسمان استان افزایش و دمای بیشینه بیشتر نقاط استان تا پایان هفته بین سه تا چهار درجه سانتی گراد کاهش می یابد.

باقری شکیب گفت: فامنین با ۲۹ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین و همدان با هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرمترین و خنک ترین نقاط استان همدان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

وی افزود: بیشینه دمای هوای شهر همدان نیز دراین مدت ۲۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

نظر شما