رئیس ستاد انتخابات استان همدان:

تجمعات انتخاباتی در استان همدان نیازمند اخذ مجوز است

۱۴۰۰/۰۳/۰۵ - ۱۲:۱۳:۴۶
کد خبر: ۱۱۸۴۳۶۳
تجمعات انتخاباتی در استان همدان نیازمند اخذ مجوز است
رئیس ستاد انتخابات استان همدان، گفت: هر گونه تجمع انتخاباتی باید پس از هماهنگی و دریافت مجوزهای لازم از فرمانداری صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مصطفی آزادبخت در ستاد انتخابات استان همدان، اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، داوطلبان انتخابات دنبال دریافت پروتکل های مورد نیاز برای راه اندازی ستاد و تبلیغات هستند که این امر موید همراهی و تمایل داوطلبان انتخابات برای اجرای قانون در راستای پیشگیری از شیوع این ویروس است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان اضافه کرد: بنابراین باید پروتکل های مورد نیاز برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از سوی مرجع مسئول تدوین و در زمان تبلیغات انتخاباتی در اختیار نامزدها و ستادهای تبلیغی آنها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ناجا و سپاه همدان از آمادگی بالایی برای برقراری امنیت انتخابات برخوردار هستند اظهار داشت: رصد فضای مجازی و جلوگیری از فعالیت سوء برخی افراد باید در دستور کار قرار گیرد و پس از مواجهه با تخلف انتخاباتی ابتدا فرد را ارشاد و در صورت اصرار بر تخلف با قهوه قهریه با متخلف برخورد کرد.

رییس ستاد انتخابات استان همدان گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته انتخابات شوراهای اسلامی شهر در همدان به صورت تمام الکترونیک برگزار می شود بنابراین باید ابتدا کاربران با نحوه کار با دستگاه احراز هویت و صندوق اخذ رای الکترونیکی آشنا شده و این فرایند از طریق رسانه ها به مردم نیز آموزش داده شود.

آزادبخت اضافه کرد: باید به صورت آسان و روان نحوه اخذ رای الکترونیکی را به مردم آموزش داد تا در روز رای گیری بدون ایجاد صف طولانی، معطلی مردم و هر گونه مشکلی، رای گیری انجام شود.

وی اظهار داشت: هر کس از جمله مردم، داوطلبان و مجریان انتخابات درباره برگزاری انتخابات وظایف و تکالیفی برعهده دارند که باید به این تکالیف به نحو مطلوب عمل کرد.

دبیر ستاد انتخابات استان همدان نیز گفت: برگزاری انتخابات الکترونیکی دارای مزیت های زیادی است که نمونه آن پیشگیری از بروز هر گونه تخلف است چرا که حدود نیمی از خطاها زمان رای دادن اتفاق می افتد که با انتخابات الکترونیکی این خطاها رفع می شود.

ابوالقاسم الماسی تنظیم دقیق صورتجلسه و شمارش آرا در کمتر از ۱۰ دقیقه را از مزیت های انتخابات های الکترونیکی دانست و افزود: ۳۱۸ داوطلب برای حضور در شورای شهر همدان به رقابت می پردازند که شمارش آرای آنها حدود سه ساعت طول می کشد اما با صندوق الکترونیکی این زمان به کمتر از ۱۰ دقیقه می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز