مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان:

۳۲ هزار نوآموز استان همدان در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت می کنند

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۰۷:۵۷:۱۰
کد خبر: ۱۱۸۵۸۸۵
۳۲ هزار نوآموز استان همدان در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی شرکت می کنند
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان، گفت: ۲۶ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی ثابت و سیار برای نوآموزان این استان اختصاص یافته است و از تیرماه فعالیت خود را آغاز می‌کند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد پورداود با اعلام این خبر، اظهار کرد: بیش از ۳۲ هزار نوآموز امسال زیر پوشش این طرح قرار می گیرند و خانواده ها تا پایان شهریورماه فرصت دارند با نوآموزان خود به این پایگاه ها مراجعه کنند.

وی با اشاره به اهمیت اجرای برنامه سنجش نوآموزان اظهار داشت: این کار بزرگ در جای‌دهی صحیح نوآموز در نظام آموزشی و تأثیر آن در پیشرفت تحصیلی و پیشگیری از بروز مشکلات در آینده بسیار موثر است. 

پورداود با تأکید بر ضرورت رعایت تمامی شیوه نامه های بهداشتی و اطلاع رسانی دقیق برای حضور به موقع نوآموزان در پایگاه‌های سنجش سلامت تصریح کرد: نوبت دهی به نوآموزان به گونه ای صورت خواهد گرفت که از شلوغی جمعیت در پایگاه‌ها جلوگیری شود.

وی افزود: فضای پایگاه‌ها از لحاظ رعایت نکات بهداشتی و ضدعفونی بودن آن برای سنجش دانش‌آموزان مورد بررسی و ارزیابی قرار خواهد گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان بیان کرد: در پایگاه های سنجش علاوه بر انجام مراقبت های بهداشتی وضعیت بینایی، شنوایی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بررسی شده و در ادامه مباحث مرتبط با مراقبت های بهداشتی، معاینات پزشکی، واکسیناسیون، مراقبت های دهان و دندان با اولویت «فیشور سیلانت» در خانه های بهداشت، پایگاه ها و مراکز خدمات جامع سلامت صورت گرفته و ثبت اطلاعات در سامانه سیب انجام می شود.

وی ادامه داد: این پایگاه‌ها نسبت به ارزیابی های تخصصی بینایی، شنوایی، جسمی حرکتی، طیف اوتیسم و هوش اقدام می کند.

پورداود خاطرنشان کرد: با مداخله به هنگام تیم های سلامت و تشخیص مشکلات نوآموزان، این طیف از دانش آموزان پایه اول ابتدایی بدون کمترین مشکل وارد مدرسه شده و مراقبت های لازم نیز در طول سال تحصیلی صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: در ستاد هماهنگی اجرای سنجش استان علاوه بر آموزش و پرورش به عنوان رییس ستاد، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی به عنوان نایب رییس و سایر اعضا، نسبت به برنامه ریزی و نظارت بر حُسن اجرای سنجش در استان اقدام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان افزود: با توجه به اپیدمی کرونا و ضرورت رعایت نکات و توصیه های بهداشتی، تمامی ملاحظات و پروتکل های بهداشتی از یک هفته قبل از آغاز سنجش نوآموزان بررسی و اجرا شده و در حین اجرای سنجش سلامت نوآموزان نیز روند اجرای این دستورارالعمل ها رصد می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز