مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان:

برق مصرفی بیش از ۳۰۴ هزار مشترک همدانی رایگان شد

۱۴۰۰/۰۳/۰۹ - ۱۵:۴۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۸۶۲۸۹
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان، گفت: از ابتدای اجرای طرح برق امید، ۳۰۴ هزار و ۱۵۳ قبض برق کم مصرف در استان مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، شیرزاد جمشیدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح برق امید اظهار داشت: این طرح از آبان ماه سال گذشته همزمان با سراسر کشور برای مشترکان خانگی استان همدان اجرا شد.

وی با بیان اینکه در این طرح بر اساس الگوی مصرف تعریف شده مشترکان به سه دسته کم مصرف، خوش مصرف و پرمصرف تقسیم می‌شوند، افزود: مشترکان کم مصرف از تخفیف کامل هزینه برق مصرفی برخوردار می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان عنوان کرد: مشترکان خوش‌مصرف نیز با رعایت الگوی مصرف می‌توانند خود را به رده کم مصرف‌ها برسانند و از تخفیف ۱۰۰ درصدی برخوردار شوند.

وی با بیان اینکه طرح برق امید به منظور رعایت الگوی مصرف در بخش خانگی اجرا می‌شود، گفت: در این طرح به دنبال تغییر نگرش مردم برای بهینه سازی مصرف انرژی هستیم.

جمشیدی اضافه کرد: با گذشت هفت ماه از اجرای طرح برق امید و مقایسه مصارف در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ مشخص شد یک درصد به تعداد مشترکان کم مصرف و ۲ درصد به مشترکان خوش مصرف افزوده شده و سه درصد از تعداد مشترکان پرمصرف استان کاسته شده است.

وی تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح برق امید از یکم آبان ماه سال ۱۳۹۹ تاکنون ۲ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۸۶۴ قبض صادر شده که از این تعداد ۳۰۴ هزار و ۱۵۳ قبض برق جزو گروه کم مصرف بوده که معادل ۱۴.۵ درصد مشترکان است و مشمول تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق مصرفی خود شده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با بیان اینکه یک میلیون و ۷۳ هزار و ۱۹ قبض برق نیز جزو گروه خوش مصرف‌ها بوده است، گفت: این میزان شامل ۵۱ درصد قبوض صادره بوده که حداکثر مشترکان را در این مدت شامل می‌شود.

وی با اشاره به تعداد مشترکان پرمصرف عنوان کرد: ۵۷۲ هزار و ۴۰۴ قبض نیز جزو مشترکان پرمصرف در این مدت بوده‌اند.

جمشیدی بیان کرد: در سال جاری به حدود ۳۶ هزار مشترک پر مصرف در استان پیامک ارسال شده تا مصرف خود را مدیریت کنند که در صورت بی توجهی به این امر، برای قطع برق آنها از طریق مقام قضایی اقدام می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق تصریح کرد: مشترکان می‌توانند با راهکارهای بسیار ساده از جمله خاموش کردن لامپ‌های اضافی، استفاده از دور کُند کولر آبی، تهیه سایبان برای کولر، استفاده از لوازم برقی پر مصرف مانند ماشین لباسشویی در ساعات اولیه روز  میزان مصرف خود را مدیریت کرده و جزو مشترکان کم مصرف شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان همدان با اشاره به راه‌اندازی اپلیکیشن برق من افزود: مشترکان با مراجعه به این نرم افزار و دریافت اصل قبض می‌توانند میزان مصرف و گروه خود را مشاهده کرده و نسبت به مدیریت آن اقدام کنند.

نظر شما