امضای تفاهم‌نامه شهرداری با دانشگاه آزاد؛

موزه آمادای به مجتمع فرهنگی عین‌القضات منتقل می‌شود

۱۴۰۰/۰۳/۱۳ - ۱۴:۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۱۸۸۳۰۱
موزه آمادای به مجتمع فرهنگی عین‌القضات منتقل می‌شود
با انعقاد تفاهمنامه‌ای میان شهرداری و دانشگاه آزاد همدان موزه آمادای از محل دانشگاه به مجتمع فرهنگی عین‌القضات همدانی منتقل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، صبح پنجشنبه با حضور شهردار همدان، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان و رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری تفاهمنامه‌ای میان شهرداری همدان و دانشگاه آزاد اسلامی همدان با موضوع انتقال موزه آمادای دانشگاه آزاد به مجتمع فرهنگی عین‌القضات به امضا رسید.

مدت زمان این تفاهمنامه ۱۰ سال است که درصورت تفاهم مجدد طرفین قابل تمدید خواهد بود.

توسعه فرهنگی از اولویت‌های مهم مدیریت شهری همدان 

شهردار همدان در نشست امضای این تفاهمنامه با بیان این که انتقال موزه آمادای از دانشگاه آزاد به مجتمع فرهنگی عین‌القضات در توسعه فرهنگی شهر بسیار موثر است اظهار داشت: این که مدیران دانشگاه آزاد با این انتقال موافقت کردند نشان از نگاه باز مدیران دانشگاه دارد و قابل تقدیر است.

عباس صوفی افزود: این اتفاق خوب می‌تواند به شناساندن و معرفی بهتر همدان به سایر شهرها و استان‌های کشور و حتی خود شهروندان همدانی و در نتیجه توسعه گردشگری پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین کمک شایانی کند. 

وی عنوان کرد: توجه به مباحث فرهنگی و رشد و تعالی امور فرهنگی و توسعه فرهنگی از اولویت‌های مدیریت شهری همدان در چند سال اخیر بوده است.

صوفی با اشاره به این که اقدامات بسیار موثری از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان در راه توسعه امور فرهنگی اتفاق افتاده است گفت: توجه به صنعت گردشگری، ایجاد مرکز جامع آموزش شهروندی، تشکیل همیاران محلات در همه محلات همدان به منظور مشارکت دادن شهروندان در تصمیمات مدیریت شهری و نیز انعقاد تفاهمنامه با سازمان‌ها، ادارات و ارگان‌های مختلف از جمله اتفاقات مهمی است که در دو، سه سال اخیر در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان رخ داده است.

وی با بیان این که سال گذشته اتفاق بسیار مهمی در جهت توسعه گردشگری همدان رخ داد، بیان کرد: با توافق و همکاری یونسکو یک مسیر گردشگری در غرب کشور و با حضور استان‌های همدان، کردستان و کرمانشاه تعریف کردیم که دروازه این مسیر شهر همدان است که ظرفیت بسیار خوبی برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری همدان به سایر نقاط کشور و جهان محسوب می‌شود.

شهردار همدان با تأکید بر این که غرب ایران ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه صنعت گردشگری در کشور محسوب می‌شود گفت: موزه‌ها نیز یکی از ظرفیت‌های مهم برای جذب گردشگر به ویژه گردشگران خارجی محسوب می‌شوند.

اقدامات فرهنگی شهرداری همدان  قابل تقدیر است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان نیز در نشست انعقاد این تفاهمنامه با بیان این که موزه آمادای دانشگاه آزاد در راستای معرفی و شناساندن بهتر فرهنگ غنی همدان به مجتمع فرهنگی عین‌القضات انتقال می‌یابد اظهار داشت: این موزه غنی از آثار تاریخی، فرهنگ‌شناسی و طبیعی است.

مرتضی قائمی با اشاره به این که در دانشگاه آزاد فضای مناسبی برای این موزه نبود و در واقع آثار این موزه آنجا انبار شده بود، گفت: با این تفاهمنامه فضای بهتری در اختیار موزه قرار می‌گیرد و آثار تاثیرگذارتر و جذاب‌تر با نظر کارشناسی انتخاب و در موزه به نمایش عموم درمی‌آید.

وی با اشاره به این که شهرداری همدان با مدیریت مهندس صوفی رویکرد فرهنگی قوی و قابل تقدیری داشته است، تاکید کرد: دانشگاه، هم مرکز علمی و آموزشی و هم مرکز فرهنگی است و با شهرداری وجه اشتراک فرهنگی دارد.

از ایجاد مرکز همدان‌شناسی تا تالار مشاهیر و منظرگاه بلدیه

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان نیز در این نشست اظهار داشت: با انتقال موزه آمادای از دانشگاه آزاد به مجتمع فرهنگی عین‌القضات اتفاق خوبی است که سبب ارتقای فرهنگی و نیز استفاده بهینه از آثار این موزه خواهد شد.

روح‌الله وجدی هویدا افزود: بر اساس این تفاهمنامه بسترسازی و نحوه انتقال اشیا و آثار با توجه به طرح تدوین شده  کارگروه اجرایی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به این که مجتمع عین‌القضات فرهنگی از یک مجموعه آموزشی و فرهنگی به یک مجموعه آموزشی، فرهنگی و گردشگری تبدیل می‌شود گفت: در این مجموعه مرکز همدان‌شناسی مادستان شکل گرفته است که تاریخ، هویت و فرهنگ غنی همدان از ابتدا تاکنون در قالب آثار مکتوب یا تصویری به گونه‌ای که برای همه سنین حذاب و ملموس باشد در آن  عرضه می‌شود.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری همدان با اشاره به ایجاد تالار مشاهر در مجموعه فرهنگی عین‌القضات گفت: برای منظرگاه بلدیه این مجموعه نیز ۵ هزار سند اسکن شده است.

وجدی تصریح کرد: انتقال موزه آمادای به مجموعه عین‌القضات در کنار این اتفاقات کمک شایانی به معرفی تاریخ غنی همدان خواهد

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز