مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان:

هزار و ۴۸۰ دستگاه احراز هویت برای انتخابات در همدان پیش‌بینی شد

۱۴۰۰/۰۳/۱۷ - ۱۳:۳۴:۲۲
کد خبر: ۱۱۸۹۳۹۰
هزار و ۴۸۰ دستگاه احراز هویت برای انتخابات در همدان پیش‌بینی شد
مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: یک هزار و ۴۸۰ دستگاه احراز هویت برای برگزاری انتخابات ۲۸ خرداد سالجاری در این استان پیش بینی شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدحسن میرزایی با اعلام این خبر، اظهار کرد: دستگاه های احراز هویت مورد نیاز برای انتخابات پیش رو از تهران دریافت شده است و این دستگاه ها بر خلاف دوره گذشته از نظر سخت افزاری و نرم افزاری به روز رسانی شده است.

وی با بیان اینکه سه درصد از دستگاه های احراز هویت به عنوان رزرو هستند اضافه کرد: با استفاده از این دستگاه ها از رای تکراری، رای دادن توسط شناسنانه متوفی و رای دادن افراد زیر ۱۸ سال به صورت اتوماتیک و سیستمی جلوگیری می شود.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان اضافه کرد: دوره گذشته در صورت تایید نکردن مدارک هویتی توسط دستگاه احراز هویت، ناظر شعبه می توانست اجازه رای به فرد را بدهد اما به دنبال تایید شورای نگهبان در این دوره از انتخابات، ناظر اجازه دخالت نداشته و تنها ملاک سیستم احراز هویت است.

میرزایی اظهار داشت: در صورت تایید نشدن مدارک هویتی از سوی دستگاه احراز هویت، چنانچه ناظر شعبه دخالت کند تخلف انتخاباتی محسوب شده و با فرد خاطی برخورد قانونی صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه برای هر ۱۰ شعبه اخذ رای یک سرگروه فنی برای رفع نواقص احتمالی در نظر گرفته شده است اظهار داشت: سرگروه ها آموزش های لازم را فرا گرفتند و برای کاربران حاضر در شعب نیز دوره آموزشی از فردا سه شنبه به صورت حضوری برگزار می شود.

مسئول کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان همدان گفت: همچنین فرآیند برگزاری انتخابات ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان به صورت تمام الکترونیک است که برای اجرای آن ۶۵۸ صندوق الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

میرزایی ادامه داد: در هر شعبه اخذ رای ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان سه صندوق الکترونیک مستقر می شود و در صورت نیاز امکان افزایش آن به چهار صندوق نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه سه درصد از صندوق های تمام مکانیزه به عنوان رزرو پیش بینی شده است ادامه داد: در صورت ازدحام مراجعه کنندگان، تراکم جمعیت و بروز نقص فنی با سرعت صندوق جدید در شعب اخذ منتقل یا جایگزین صندوق دارای نقص می شود.

نظر شما