شهردار همدان خبر داد:

افتتاح پل شهید همدانی همزمان با آغاز تابستان

۱۴۰۰/۰۳/۳۰ - ۰۹:۳۸:۵۶
کد خبر: ۱۱۹۵۵۰۰
افتتاح پل شهید همدانی همزمان با آغاز تابستان
شهردار همدان از افتتاح فاز نخست تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی در روز سه شنبه این هفته خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، عباس صوفی با اعلام این خبر، گفت: با توجه به حجم ترافیک و جابه‌جایی روزانه‌ای که در تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی (میدان سپاه) در ورودی شمالی شهر همدان وجود دارد ساخت و اتمام هرچه سریع‌تر این پروژه از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی در ادامه افزود: تقاطع غیرهمسطح شهید همدانی در ورودی شمالی شهر و در تقاطع بلوار بدیع‌الزمان، بلوار انقلاب، بلوار سید جمال‌الدین اسدآبادی و بلوار شهدای انتظامی واقع شده است که به عنوان تقاطع شریان اصلی ارتباط با غرب و جنوب کشور و تهران محسوب می‌شود.

صوفی  بیان کرد: حجم ترافیک ایجاد شده در این تقاطع، تمرکز صنف خدماتی، پایانه مسافربری و منطقه گردشگری باباطاهر برای مردم شهر همدان مشکلات زیادی به همراه داشته و حتی معیشت اصناف مجاور این پروژه نیز متأثر از مشکلات فوق قرار گرفته است.

وی در رابطه با زمان اتمام پروژه گفت: متأسفانه با آغاز پروژه در زمستان 94 و مشکلات اقتصادی کشور تأمین مالی پروژه به علت کاهش منابع درآمدی شهرداری با مشکل مواجه شد به نحوی که در پایان زمان 30 ماهه قرارداد در خرداد ماه 97، مطالبات پیمانکار 50 درصد مبلغ اولیه پیمان بود ولی از این مبلغ تنها 60درصد مطالبات به مشارکت پرداخت شد که روند پرداختی‌های مذکور هم از یک روند ثابت و مشخص که بتواند موجب برنامه‌ریزی دقیق برای پیشبرد کمی پروژه شود، نیز برخوردار نبود.

صوفی با بیان اینکه پروژه توانست با وجود تمام مشکلات مالی و اقتصادی حاکم بر کشور با یک برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی حساب شده با سرعت بیشتری ادامه راه دهد، به پیشرفت فیزیکی پروژه در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: فاز نخست تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی در هفته آینده افتتاح می‌شود.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار همدان نیز گفت: هر چند با وجود تمامی مشکلات مالی گروه مشارکت طرح و ساخت با برنامه‌ریزی دقیق موفق به حفظ تعادل پیشرفت فیزیکی و ریالی طرح تقاطع غیرهمسطح سردار همدانی شده بود؛ خوشبختانه از ماه 30 به بعد پروژه، با همت و پیگیری مداوم عباس صوفی که در آن زمان به تازگی به عنوان شهردار جدید همدان منصوب  شده بود پروژه توانست با وجود تمام مشکلات مالی و اقتصادی حاکم بر کشور و با یک برنامه‌ریزی و اولویت‌بندی حساب شده با سرعت بیشتری ادامه راه دهد به نحوی که اختلاف دریافتی و مطالبات پیمانکار به میزان بسیار زیادی نسبت به پیش از حضور صوفی در سمت شهردار همدان تعدیل شد و به تبع پیشرفت فیزیکی پروژه نیز از آهنگ رشد بیشتری برخوردار شد.

وحید علی‌ضمیر به مشخصات فیزیکی پل اصلی و پل جهتی (چپگرد) نیز اشاره کرد و افزود: سیستم عرشه این پل دال مجوف پیش‌تنیده پس ‌کشیده است و تعداد شمع‌های پل اصلی 153 عدد و تعداد شمع‌های پل جهتی 98 عدد است.

وی گفت: همچنین تعداد فونداسیون‌ها و پایه‌های پل اصلی 20 عدد و تعداد فونداسیون‌ها و پایه‌های پل جهتی 15 عدد است.

معاون امور زیربنایی و حمل‌ونقل شهری شهردار همدان طول عرشه پل اصلی را 271 متر شرقی و 273 متر غربی و طول رمپ‌های شرقی را 329 متر و طول رمپ‌های غربی را 323 متر دانست و افزود: همچنین طول عرشه پل جهتی 508 متر و طول رمپ‌های آن 310 متر است.

وی افزود: تاریخ آغاز پروژه 25 آذرماه 94 و مدت اولیه پیمان 30 ماه بوده است که مدت تمدید شده تاکنون 32 ماه است و مبلغ اولیه پیمان 426،640،941،664 ریال برآورد شده بود که 100درصد پیشرفت فیزیکی طبق برنامه داشته است.

علی‌ضمیر گفت: پیشرفت فیزیکی واقعی پروژه 88درصد است.

وی افزود: مبلغ آخرین صورت وضعیت تأیید شده 399.996.324.803 ریال و مبلغ آخرین تعدیل تأیید شده 289.462.101.714 ریال است که در مجموع مبلغ دریافت نقدی پیمانکار حدود 286.313.470.200 ریال است.

علی‌ضمیر بیان کرد: مجموع مبلغ دریافت تهاتری پیمانکار 246.879.483.304 ریال است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز