معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خبر داد:

اضافه شدن ۲۱۰ کسب و کار اینترنی به جمع اصناف استان همدان

۱۴۰۰/۰۳/۳۱ - ۲۰:۳۲:۵۹
کد خبر: ۱۱۹۶۴۴۵
اضافه شدن ۲۱۰ کسب و کار اینترنی به جمع اصناف استان همدان
معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان از رشد کسب و کارهای اینترنتی خبر داد و گفت: ۲۱۰ مجوز برای فعالیت این دسته از اصناف در استان صادر شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، بیژن ترابیان عصر دوشنبه در یک نشست خبری که به صورت مجازی و ارتباط تصویری با خبرنگاران برگزار شد، اظهار داشت: شیوع ویروس کرونا موجب افزایش خریدهای اینترنتی و رشد کسب و کارهای آنلاین در فضای مجازی شده است.

وی خاطرنشان کرد:  ۵۵ هزار واحد صنفی در استان همدان فعالیت دارند که در قالب ۱۸۴ اتحادیه مختلف ساماندهی شده اند.

معاون بازرگانی سازمان صمت استان همدان، به حمایتهای انجام شده از واحدهای صنفی در ایام همه گیری ویروس کرونا اشاره کرد و افزود: تسهیلات کم بهره به بخش زیادی از مشاغل آسیب دیده از کرونا در قالب سامانه «کارا» پرداخت شده است.

ترابیان گفت: پوشش بیمه تامین اجتماعی مهمترین شرط برای بهره مندی از این تسهیلات است و به ازای هر کارگر بیمه شده مبلغ ۱۶ میلیون تومان پرداخت می‌شود. 

او با بیان اینکه استان همدان رتبه اول شفافیت در توزیع اقلام اساسی را در اختیار دارد، گفت: ۱۰ قلم کالای اساسی به وفور در انبارهای استان وجود دارد و گواه این ادعا آمارهای ثبت شده در سامانه جامع تجارت است. 

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون کالاهای اساسی مانند گوشت، برنج، روغن و شکر به تناوب در استان توزیع شده و در حال حاضر هیچ مشکلی از نظر تامین و توزیع کالاهای اساسی نداریم و در روزهای آتی این روند بهتر می‌شود. 

ترابیان همچنین از بهبود وضعیت تولید و توزیع گوشت مرغ در استان همدان خبر داد و گفت: با تدابیری اتخاذ شده روند کار از کشتارگاه تا فروشگاه مورد رصد و بررسی دقیق قرار می‌گیرد تا تخلفی در این فرآیند انجام نشود.

وی درباره افزایش قیمت نان نیز تاکید کرد: افزایش قیمت نان تصمیمی کلی است که در ستاد تنظیم بازار گرفته می شود که تاکنون در این زمینه موضوع هاصی مطرح نشده است.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان به فعالیت شبانه روزی سامانه ۱۲۴ اشاره کرد و از شهروندان خواست موارد گرانفروشی، کم فروشی و هرگونه تخلف در حوزه فعالیت کسبه و بازاریان را از طریق این سامانه به سازمان صمت گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

نظر شما