معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان خبر داد:

اجرای طرح مراقبت از سلامت دانش‌آموزان در استان همدان

۱۴۰۰/۰۴/۰۳ - ۰۷:۱۹:۳۴
کد خبر: ۱۱۹۷۵۵۷
اجرای طرح مراقبت از سلامت دانش‌آموزان در استان همدان
معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان، گفت: طرح مراقبت از سلامت دانش‌آموزان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید در مدارس استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علی عطایی با اعلام این خبر، افزود: به دلیل شیوع ویروس کرونا و برگزاری غیر حضوری کلاس های درس، مراقبت از سلامت دانش آموزان در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، از ۶۷ درصد به ۳۹ درصد کاهش یافت.

وی اظهار داشت: معاینات پزشکی نیز با همکاری اداره کل آموزش و پرورش برای ۹۷ درصد دانش آموزان استان همدان انجام شد که امیدواریم امسال نیز به عدد قابل توجه ای برسد.

عطایی با اشاره به اینکه با نطارت، پایش و ارزشیابی دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه آموزش و پروش استان، معاینات و سجش دانش آموزان به خوبی انجام می شود، تصریح کرد: طرح مراقبت از سلامت دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی اول، چهارم، هفتم، دهم و تکمیل واکسیناسیون آن ها از نیمه اول مهر ماه امسال انجام می شود.

معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: در غربالگری‌های رایگان تمامی بررسی‌های مرتبط با سلامتی دانش آموز انجام می‌شود و در صورت ابتلای فرد به بیماری‌های زمینه‌ای و مزمن برای بررسی بیشتر به پزشک ارجاع داده شده تا اقدامات درمانی مناسب و به‌موقع انجام شود.

وی با بیان اینکه طرح مراقبت از سلامت دانش‌آموزان و تکمیل واکسیناسیون آنان در پایه‌های تحصیلی اول، چهارم، هفتم و دهم اجرا می‌شود، گفت: برای سال تحصیلی جدید فراخوان‌های لازم در این خصوص منتشر خواهد شد و این طرح بدون ازدحام دانش‌آموزان و براساس نوبت‌دهی‌ اجرا می‌شود تا از به خطر افتادن سلامت دانش آموزان جلوگیری شود.

عطایی افزود: استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و شست‌وشوی مکرر دست‌ها از مهمترین نکات در پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا محسوب می‌شود که این موارد باید برای دانش آموزان به طور ویژه مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه تولید و توزیع واکسن ایرانی یکی از افتخارات کشور محسوب می شود، خاطرنشان کرد: در تمام دنیا کمتر از هفت کشور توان تولید واکسن را دارند و امروز کشور ما با وجود تحریم ها و مشکلات موجود، نه یک واکسن بلکه چندین واکسن را تولید و در دست مطالعه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز