رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خبر داد:

تزریق ۱۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان

۱۴۰۰/۰۴/۰۵ - ۱۷:۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۸۵۵۰
تزریق ۱۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در استان همدان
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، گفت: ۱۲۰ هزار و ۲۴۶ دُز واکسن کرونا تاکنون براساس اولویت های اعلام شده ستاد ملی به افراد واجد شرایط تزریق شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، رشید حیدری مقدم در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهار داشت: برهمین اساس تاکنون ۹۱ هزار و ۶۱۵ نفر دُز اول و ۲۵ هزار و ۶۳۱ نفر نیز دُز دوم واکسن کرونا را در استان دریافت کرده اند که با احتساب سه هزار دُز واکسن ایرانی پاستور در مجموع افراد واکسینه شده در برابر کرونای استان به بیش از ۱۲۰ هزار نفر می رسند.

وی افزود: شمار افراد بالای ۷۰ سال در استان همدان ۶۲ هزار نفر است که ۵۹ هزار و ۷۷۶ نفر از این جمعت دُز اول واکسن کرونا را دریافت کرده اند و جمعی از این تعداد نیز برای دریافت هم نسبت به دریافت دُز دوم واکسن کرونا اقدام کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: با توجه به واکسینه شدن بخشی زیادی از افراد بالای ۷۰ سال در صورت بروز طغیان همه گیری و بحران جدید، آمار مرگ و میر تا حد قابل توجهی کاهش می یابد.

حیدری مقدم با ابراز امیدواری نسبت به تکمیل تزریق دُز دوم واکسن کرونا برای افراد بالای ۷۰ سال در استان، افزود: با وجود وارد کردن واکسن مورد نیاز اما میزان واکسن های وارد شده نسبت به نیاز فعلی کشور، کم است.

وی اضافه کرد: با توجه به کمبود واکسن «سینوفارم» در فاز دوم ، بعد از دریافت محموله واکسن برخی از افراد بدون برنامه برای تزریق این واکسن به مراکز بهداشتی مراجعه کردند که این تراکم جمعیتی به مرور کاهش یافت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان در خصوص رنگ بندی جدید شهرستان های استان در خصوص وضعیت همه گیری ویروس کرونا، گفت: براساس جدیدترین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، چهار شهرستان کبودراهنگ، فامنین، تویسرکان و اسدآباد در وضعیت زرد و مابقی شهرستان های استان همدان(۶ شهرستان)در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دکتر حیدری مقدم گفت: با این وجود هم اینک نگران شکل گیری موج پنجم شیوع کرونا هستیم همانگونه که در برخی از استان های شرقی و جنوبی کشور بروز این موج را شاهدیم.

وی گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان به صورت مستمر با مدیران بهداشتی استان های درگیر با ویروس کرونا در مناطق جنوبی از جمله هرمزگان در ارتباط هستند تا بر مبنای وضعیت کنونی، زیرساخت و نیروهای انسانی موجود را تقویت کنند.

حیدری مقدم بر رعایت دقیق مصوبه استفاده از ۳۰ درصد ظرفیت تالارها و مراکز پذیرایی و غذاخوری استان تاکید کرد و افزود: در حال حاضر عامل ۶۶ درصد شیوع ویروس کرونا در استان همدان حضور در دورهمی و تماس های درون خانوادگی و ۳۱ درصد شرکت در اجتماعات و سه درصد نیز سایر موارد است.

معاون عملیات فرماندهی انتظامی استان همدان نیز دراین جلسه گفت: در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی در یک هفته گذشته یک هزار و ۷۰ دستگاه خودرو به علت نقض محدودیت شبانه (از ساعت ۲۲ تا سه بامداد) اعمال قانون شدند که افزایش تردد خودروها در این ساعات نشان دهنده بی تاثیر بودن اعمال قانون پلیس است.

سرهنگ حمیدرضا سعید زاده، افزود: همچنین ۲۹۲ خودرو جریمه ۵۰۰ هزار تومانی شده و رانندگان ۳۷۰ دستگاه خودرو نیز با توجه به تذکر پلیس، بازگشت داده شدند.

وی ادامه داد: بازرسی و سرکشی به صنوف همچنان ادامه دارد و ۶۴۵ تذکر به در هفته گذشته صنوف متخلف استان داده شده، ضمن اینکه روزانه ۸۰ مورد بازدید از صنوف انجام شده است.

جانشین فرمانده سپاه انصارالحسین استان همدان نیز در ادامه جلسه گفت: سه هزار نیروی بسیج برای برگزاری انتخابات و انجام ماموریت های محوله در اختیار فرماندهی انتظامی استان قرار گرفت که علاوه بر ماموریت اصلی در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی در شعب اخذ رای نیز مشارکت داشتند.

سردار مهدی فرجی، افزود: با توجه به افزایش موارد برگزاری مجالس عروسی در تالارها و باغ های حاشیه شهر، نظارت دقیق و مستمر بر روند اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا و اجرای پروتکل های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع ویروس در این مراکز بسیار جدی و ضروری است.

وی همچنین خواستار جلوگیری از ورود خودروهای غیربومی به استان براساس مصوبات ستاد ملی کرونا شد و گفت: همچنان شاهد حضور خودروهای با پلاک غیربومی به خصوص خوزستان در سطح مراکز تفریحی و توریستی استان هستیم.

وی با اشاره به بازگشایی مجموعه تفریحی غارعلیصدر پس از چند ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: بازدید های انجام شده از این محل نشان دهند رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و نظارت دقیق متولیان این مجموعه برای اجرای دستورالعمل های ابلاغی است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز