رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند خبر داد:

حامیان محیط زیست نهاوند ناجی ماهی های تشنه

۱۴۰۰/۰۴/۰۶ - ۰۸:۲۹:۱۳
کد خبر: ۱۱۹۸۶۶۰
حامیان محیط زیست نهاوند ناجی ماهی های تشنه
رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان نهاوند از نجات جان هزاران ماهی رودخانه‌های این شهرستان از سوی حامیان محیط زیست خبر داد و گفت: این ماهی ها بر اثر نبود آب جاری و خشکسالی رودخانه های این منطقه در حال تلف شدن بودند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهراد سلگی با اعلام این خبر، اظهار کرد: بر اثر خشک شدن رودخانه‌های شهرستان نهاوند تعداد زیادی از ماهی‌ها تلف شدند و شهروندان دوست‌دار محیط‌زیست برای نجات باقی‌مانده ماهی‌ها تلاش می‌کنند.

وی تصریح کرد: رودخانه روستای لیلان نهاوند بر اثر خشکسالی در حال خشک شدن است در حالی که هزاران ماهی هم بر اثر نبود آب این رودخانه درحال تلف شدن هستند.

سلگی افزود: جوانان حامی محیط زیست در اقدامی خودجوش درصد زیادی از ماهی‌هایی که در حال تلف شدن در رودخانه روستای لیلان بودند را در مخازن آب ریخته و در رودخانه گاماسیاب رهاسازی کردند.

وی ادامه داد: این شهروندان با اقدامی ستودنی کمپینی جهت نجات ماهی‌ها تشکیل‌ دادند و با این حرکت نمادین حساسیت خود را نسبت به محیط‌زیست و ماهیان در حال مرگ نشان دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست بیان کرد: همچنین به دلیل خشک شدن رودخانه روستای عسگرآباد نهاوند تعدادی از ماهیان این رودخانه تلف شدند و تعدادی از آن‌ها توسط شهروندان با رهاسازی در رودخانه روستای بابارستم از تلف شدن نجات یافتند.

سلگی تاکید کرد: بارش‌های کم در سال زراعی جاری در چند سال گذشته در شهرستان نهاوند بی‌سابقه بوده و مشکلات کم‌آبی را در پی داشته است و باعث خشک شدن رودخانه‌های این شهرستان شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز