مستند «عبای خاکی» در نهاوند رونمایی شد

۱۴۰۰/۰۴/۰۸ - ۱۷:۵۶:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۰۰۱۹
مستند «عبای خاکی» در نهاوند رونمایی شد
فیلم مستند عبای خاکی با موضوع وصف حماسه‌های مردم نهاوند در دوران دفاع مقدس رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، با حضور مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان همدان امام جمعه نهاوند و مسئولان اداره تبلیغات اسلامی و تعدادی از مسئولان دیگر شهرستان‌های استان همدان از فیلم مستند عبای خاکی با موضوع وصف حماسه‌های مردم نهاوند در طول دوران دفاع مقدس با محوریت ۴دهه زندگی حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی امام جمعه منصوب حضرت امام خمینی (ره) در شهرستان نهاوند رونمایی شد.

در آیین رونمایی از این فیلم مستند ۳۷دقیقه ای که به کارگردانی علی کاظم -نادری مستند ساز شبکه های سیما و سینماحقیقت و با تهیه کنندگی علی سهرابی و با کمک بسیج رسانه و کانون شهید نادری اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نهاوند انجام شد علی سهرابی تهیه کننده و فعال رسانه ای نهاوند گفت: در گام دوم انقلاب وظیفه همه نهاد و سازمان‌های فرهنگی به‌خصوص رسانه ها و صداوسیما از همه سنگین تر است و باید تلاش خود را در معرفی ظرفیت های پنهان جامعه بیشتر کنیم.

او افزود: رسانه های شهرستان نهاوند در شناخت نخبه گان و معرفی ظرفیت های فرهنگی،هنری،مذهبی، اقتصادی و ورزشی به خوبی ورود کرده اند اما هنوز به ظرفیت مناسب و خیلی عالی نرسیده ایم و جای کار بیشتری داریم.

مسئول بسیج رسانه نهاوند بیان کرد: تولید مستند عبای خاکی نخستین بار در شهرستان نهاوند انجام شده و چندین ماه مراحل تولید و تدوین آن به طول انجامید و این نخستین کار با موضوعات متنوع در مورد یک شخصیت روحانی در بین شهرستان‌های استان است که نسخه ای از آن در اختیار شبکه های همدان و قرآن سیما و شبکه مستند قرار گرفت تا پخش شود.

سهرابی افزود: با تشکیل کانون و قرارگاه رسانه ای اداره تبلیغات اسلامی نهاوند در کنار بسیج رسانه بیشتر از فعالان رسانه ای و مستند سازان استفاده خواهیم کرد.

مسئول بسیج رسانه نهاوند اظهار داشت: مستند عبای خاکی روایتی از حضور مردم غیور نهاوند در صحنه های حماسی در دوران جنگ تحمیلی به روایت امام جمعه نهاوند است با تصاویر آرشیوی و عکس های متنوعی که تاکنون از هیچ رسانه ای منتشر نشده است.

او بیان کرد: با توجه به حضور بیش از ۴دهه حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی مغیثی با حکم حضرت امام خمینی (ره) که به عنوان امام جمعه نهاوند منصوب شد و در تمامی سختی و خوشی ها در کنار مردم نهاوند بوده است روایت زیبایی از حماسه مردمان این دیار دارد.

در ادامه این مراسم حجت الاسلام محمد هادی نظیری مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان گفت: در گام دوم انقلاب رسانه ها باید ضمن پرورش روحیه بیشتر و خودباوری در جامعه در کنار نخبگان جامعه در همه عرصه ها باشند و ظرفیت های گمنام و کمتر شناخته شده را برای امید آفرینی در جامعه معرفی کنند.

او بیان کرد: نقش رسانه و تبلیغات و تولید محتوا در بستر فضای مجازی باید بیشتر از گذشته مورد حمایت معنوی و مادی قرار بگیرد زیرا معتقدیم در جنگ فرهنگی امروز رسانه ها و نهادهای متولی فرهنگی در صف اول مبارزه قرار دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همدان اطهار داشت: با تشکیل قرارگاه رسانه ای منسجم در سطح استان و شهرستان‌ها باید کمک کنیم تا ضمن تولید محتواهای متناسب با وضعیت جامعه به بحث معضلات اجتماعی فرهنگی و پاسخ به شبهات هم توجه کنیم چون اعتقاد داریم که باید از فضای مجازی بهتر از این‌ها در راستای همه گیری دولت جوان اسلامی در منطقه بیشتر استفاده کرد.

در پایان این مراسم حجت الاسلام یوسفی به عنوان مدیر جدیداداره تبلیغات اسلامی نهاوند معرفی شد و از زحمات حجت الاسلام موسی محبی مدیر قبلی قدردانی شد.

همچنین از کرم سهرابی به عنوان دونده و تولید کنند اقتصاد مقاومتی و فعال فرهنگی ورزشی با دادن هدایایی قدر دانی شد.

نظر شما