معاون فرماندار ملایر:

ورود ملایر به وضعیت قرمز کرونا دور از انتظار نیست

۱۴۰۰/۰۴/۰۹ - ۰۶:۵۵:۵۰
کد خبر: ۱۲۰۰۰۸۹
ورود ملایر به وضعیت قرمز کرونا دور از انتظار نیست
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر، اظهار کرد: ورود ملایر به پیک پنجم کرونا دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حسین فارسی شامگاه سه‌شنبه در ستاد شهرستانی مقابله با کرونا در شهرستان ملایر افزود: ملایر در ۲ ماه گذشته همچنان در وضعیت نارنجی است و باید از ورود به شرایط قرمز جلوگیری کرد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر رنگ از نارنجی به قرمز بدون شک موجب تعطیلی اصناف، کسبه و بازاریان خواهد شد، بیان کرد: با برگزاری هرگونه مراسم عروسی و عزا و تجمع برخورد می‌شود و تالارهای پذیرایی باید با ۳۰ درصد ظرفیت فعالیت کنند، در غیراینصورت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه ملایر با تاکید بر اینکه دورکاری ادارات باید بنابر دستورالعمل ابلاغی و با تشخیص مدیر اداره باشد، افزود: در روند برگزاری انتخابات در این شهرستان با افزایش ۱۷ شعبه و تجهیز تمامی شعب به امکانات و تجهیزات بهداشتی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، مشکل خاصی در ابتلای افراد به بیماری و روند افزایشی در میزان بستری‌ها و یا مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا نداشتیم.

فارسی به واکسیناسیون ۳۰۰ نفر از عوامل اجرایی ستاد انتخابات در این شهرستان از نوع واکسن ایرانی کوو برکت اشاره و بیان کرد: ممنوعیت تردد شبانه از ساعت ۲۲ شب تا سه بامداد همچنان تداوم دارد و با ورود خودروهای با پلاک غیربومی به داخل شهر برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه با برگزاری هرگونه مراسم در حسینیه‌ها و مساجد برخورد قاطع می‌شود، اظهار داشت: کنترل و نظارت بر آرامستان بهشت هاجر همچنان ادامه دارد و بستگان متوفی و مداحان باید در مدت زمان کوتاه و با تعداد اندک مراسم‌های تشییع را انجام دهند.

بستری ۶۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های ملایر

مدیر شبکه بهداشت و درمان ملایر نیز با اشاره به بستری بیش از ۶۰ بیمار کرونایی در سه بیمارستان ملایر گفت: از ابتدای اردیبهشت امسال تاکنون روند کاهشی در تعداد بیماران بستری در این شهرستان نداشتیم و به همین دلیل شرایط نارنجی ملایر در این مدت ثابت مانده است.

" محسن ترکاشوند" با اشاره به ثابت بودن تعداد موارد مثبت کرونا بین ۱۰ تا ۱۵ نفز در روز اظهار داشت: تکمیل واکسیناسیون افراد بالای ۷۰ سال تاثیر چشمگیری در کاهش آمار مرگ و میر این رده سنی داشته و با تکمیل تزریق دوز دوم در این رده سنی، از هفته آینده تزریق واکسن برای افراد زیر ۶۵ سال آغاز می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، به زودی شاهد شیوع ویروس نوع جدید کرونا و ورود به پیک پنجم خواهیم بود، افزود: علاوه بر اطلاع‌رسانی به موقع و اقناع‌سازی مردم، ستاد مقابله با کرونا شهرستان باید برنامه خود برای مقابله با این نوع جهش یافته ویروس کرونا را داشته باشد.

ترکاشوند همچنین به تهیه لوازم حفاظت فردی توسط اداره اوقاف و امور خیریه ملایر برای بیمارستان امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: تعدادی لوازم و تجهیزات بیمارستانی از محل نیت واقف خیراندیش شادروان سیف الدوله به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به این بیمارستان تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی ملایر نیز اطلاع رسانی مستمر رسانه‌ها و جلوگیری از عادی‌انگاری کرونا را ضروری دانست و بیان کرد: کمترین برخورد نیروی انتظامی در حوزه برخورد با اصناف بود و کسبه و بازاریان این شهرستان همواره همکاری لازم را با ستاد مقابله با کرونا داشتند.

سرهنگ "محمدباقر سلگی" ضمن تاکید بر تداوم ممنوعیت تردد شبانه و اعمال جریمه توسط دوربین‌های نظارتی در سطح شهر، از شهروندان ساکن ملایر خواست: نسبت به تعویض پلاک غیربومی خود هر چه سریعتر اقدام کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز