مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان:

۲۰ واحد صنفی همدان به علت رعایت نکردن بهداشت پلمب شد

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۰۹:۲۵:۰۹
کد خبر: ۱۲۰۱۲۲۳
۲۰ واحد صنفی همدان به علت رعایت نکردن بهداشت پلمب شد
مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان، گفت: ۲۰ واحد متخلف طی یک هفته گذشته در این استان به علت رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی پلمب شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، لیدا رفعتی در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: واحدهای متخلف شامل پنج سوپر مارکت و خواروبار فروشی، پنج نانوایی، ۲ رستوران و هشت مورد سایر اماکن و مراکز می شود که به علت بی اعتنایی به پروتکل های بهداشتی ابلاغ شده تعطیل شدند

وی اضافه کرد: همچنین در یک هفته گذشته ۵۰۱ واحد اخطاریه دریافت کرده و به مرجع قضایی استان معرفی شدند که بیشترین آنها شامل ۱۴۸ واحد سوپر مارکت و خواروبار فروشی، ۶۹ نانوایی، ۲۰ رستوران و مابقی سایر اماکن بوده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان اظهار داشت: ۳۵ هزار و ۴۱۲ مرکز خدماتی، صنایع، اماکن عمومی و تهیه، توزیع و طبخ موادغذایی در این استان موجود است که در یک هفته گذشته چهار هزار و ۵۰۹ بازرسی از این واحدها صورت گرفته است.

رفعتی افزود: میانگین رعایت پروتکل بهداشت فردی ۸۶ درصد بوده و کمترین میزان رعایت بهداشت فردی متعلق به پایانه های مسافربری شهری با ۷۱ درصد و مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو و جایگاه های سوخت استان با ۷۵ درصد است.

وی ادامه داد: میانگین استفاده از ماسک توسط شهروندان، مراجعان به اماکن عمومی و خدمات دهندگان ۸۰ درصد بوده است با این وجود در مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو  این آمار ۵۰ درصد، مراکز ورزشی ۶۴ درصد، کارگاه و صنایع کوچک زیر ۲۵ نیرو و  پایانه های مسافربری شهری ۷۱ درصد است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی علوم پزشکی همدان درباره وضعیت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نیز بیان کرد: میزان رعایت این مولفه ۸۱ درصد است و کمترین میزان توجه به این موضوع در مراکز شماره گذاری و معاینه فنی خودرو با ۲۵ درصد، مراکز ورزشی و پایانه های مسافربری شهری با ۵۷ درصد و آرامستان ۶۶ درصد است. 

رفعتی تاکید کرد: مجهر بودن اماکن عمومی به سیستم تهویه بسیار ضروری است و بررسی ها موید این است که از چهار هزار و ۵۰۹ واحد بازرسی شده در یک هفته گذشته سه هزار و ۶۸۵ واحد معادل ۸۲ درصد به تهویه هوا مجهز بودند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز