معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان:

راه اندازی پایگاه‌های مجازی کلاس‌های تابستانی آموزش و پرورش همدان

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۰:۳۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۰۱۲۳۰
راه اندازی پایگاه‌های مجازی کلاس‌های تابستانی آموزش و پرورش همدان
پایگاه‌های اوقات فراغت تابستان ۱۴۰۰ آموزش و پرورش همدان با شعار "هر خانه یک پایگاه و هر دانش آموز یک مهارت" در بستر شبکه آموزشی شاد راه اندازی شد.

یوسف سعیدی در گفتگو با خبرنگار برنا از همدان، اظهار کرد: آموزش و پرورش استان همانند سال‌ قبل و با رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی ستاد مقابله با کرونا و به منظور پرکردن مفید اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان، برپایی کلاس‌های ورزشی، فرهنگی و هنری را به ۲ صورت حضوری و از طریق شبکه آموزشی شاد در دستورکاری قرار داد.

وی افزود: پایگاه های تابستانی با هدف غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، استمرار فعالیت های پرورشی سال تحصیلی در طول تابستان، ارتقا سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، مهارت های فنی حرفه ای و فرهنگی هنری و همچنین فعالیت های ورزشی دایر شده اند.

وی تصریح کرد: کلاس‌های غنی سازی اوقات فراغت در حوزه آموزش و پرورش همدان به دور از هر گونه تجمع و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی برنامه ریزی و سازماندهی شده است.

سعیدی با اشاره به اینکه ۱۶۰ پایگاه غنی سازی اوقات فراغت در استان دایر شده است، عنوان کرد: آموزش و پرورش همدان دارای کانون‌های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن، کانون های ورزش درون و برون مدرسه ای ورزشی و پژوهش سراهایی است که به عنوان یک ظرفیت مؤثر در راستای برپایی پایگاه‌های اوقات فراغت فعالیت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ۳۵۶ مدرسه در سطح استان میزبان برگزاری کلاس‌های تابستانه هستند، عنوان کرد: نام نویسی از دانش آموزان برای شرکت در کلاس‌های تابستانی در مدارس ، کانون‌های فرهنگی و تربیتی و سایر پایگاه ها همچنان ادامه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اضافه کرد: به دلیل شرایط خاص کرونا، بیش از ۹۰ درصد فعالیت‌ها به صورت مجازی و بیشتر فعالیت های حضوری در فضاهای باز و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی به منظور حفظ سلامت دانش آموزان انجام می شود.

وی تاکید کرد: اوقات فراغت به عنوان یک فرصت می‌تواند زمینه ساز پذیرش مسوولیت‌های اجتماعی و موجب رشد همه جانبه شخصیت دانش آموزان و نوجوانان شود.

سعیدی استفاده بهینه از فضای مجازی در برنامه های اوقات فراغت را دارای اهمیت دانست و تاکید کرد: شبکه شاد ظرفیت خوبی را برای پیشبرد اهداف و اجرای مطلوب برنامه ها به صورت مجازی ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: کلاس‌های مجازی اوقات فراغت دانش آموزان از اول تابستان آغاز و پیش بینی می شود ۱۰۰ هزار دانش آموز در این کلاس ها شرکت کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان اظهار داشت: پیش از آغاز شرایط کرونایی، ۴۵۷ عنوان برنامه به منظور آموزش و تربیت دانش آموزان و همچنین پر کردن اوقات فراغت آنها در فصل تابستان در نظر گرفته شده بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز