معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

جلوی ورود مسافر شهرهای قرمز کرونایی به استان همدان گرفته شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۲ - ۱۶:۴۰:۴۹
کد خبر: ۱۲۰۱۵۴۱
جلوی ورود مسافر شهرهای قرمز کرونایی به استان همدان گرفته شود
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان همدان، گفت:جلوی ورود مسافر شهرهای قرمز کرونایی به استان همدان گرفته شود .

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ابراهیم جلیلی با بیان اینکه در حال حاضر استان همدان از لحاظ تعداد بیماران بستری و سرپایی مبتلا به کرونا وضعیت برابری دارد اظهار کرد: البته تعداد بیماران سرپایی با شیب کمی در حال افزایش است.

وی تاکید کرد: این روند نشان می‌دهد که اگر مدیریت خوبی در استان صورت نگیرد با افزایش تعداد بیماران بستری نیز در روزهای آینده مواجه خواهیم بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا با اشاره به اینکه برخی از استانها شیب تندی در ابتلا به کرونا دارند  اما در همدان این وضعیت را شاهد نیستیم گفت: به تمام بیمارستان اعلام شده از لحاظ بستری بیماران احتمالی و تجهیزات آمادگی لازم داشته باشند.

وی در خصوص این موضوع که این روزها شاهد حضور مسافرانی از استان‌های جنوبی به همدان هستیم بیان کرد: ما هم نسبت به این موضوع اعتراض داریم چون روند ابتلا به کرونا در اکثر استان‌ها رو به افزایش است و  نیاز به محدودیت ترددها  وجود دارد.

جلیلی گفت: طبق اعلام ستاد کرونا حضور در تفرجگاه‌ها و پارک‌ها ممنوع شده که امیدوارم مسوولان مربوطه به این موضوع توجه لازم را داشته باشند تا با بار دیگر با بحران پیک کرونا مواجه نشویم.

وی با اشاره به اینکه اگر این روند ادامه داشته باشد باید منتظر افزایش بیماران مبتلا و پیک پنجم در استان همدان بود افزود: در حال حاضر ۳۸۰ بیمار بستری و به همین تعداد مراجعه سرپایی به بیمارستان‌های استان داریم و تقریبا آمار یکسان است اما نگرانی نسبت به افزایش آمار وجود دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا یادآور شد: هفته‌ اخیر میزان بستری مبتلایان به کرونا در استان بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ نفر در نوسان بود و امروز به ۳۸۰ تا ۴۰۰ می‌رسد اما آمار سرپایی نیز در حال افزایش است و اگر نتوانیم ترددها را مدیریت کنیم باید منتظر پیک بعدی کرونا باشیم.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز موردی از کرونا دلتا در استان مشاهده نشده است گفت: از آنجا که میزان سرایت‌پذیری این ویروس بالاست  از مردم می‌خواهیم پروتکل‌های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک و دوری از تجمع را جدی بگیرند.

جلیلی با بیان اینکه در این وضعیت افرادی که واکسن نیز می‌زنند از ماسک استفاده کنند گفت: افرادی که واکسیناسیون می‌شوند نیز ممکن است نرم خفیف بیماری کرونا را بار دیگر بگیرند و آن را به دیگران منتقل کنند به همین دلیل همچنان استفاده از ماسک را باید مورد توجه داشته باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز