معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان:

۱۹ کارگاه فرهنگ سازی ازدواج همزمان با هفته ازدواج در همدان برگزا می شود

۱۴۰۰/۰۴/۱۳ - ۱۲:۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۲۰۱۸۷۹
معاون فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان، گفت: 19 کارگاه فرهنگ سازی ازدواج همزمان با هفته ازدواج در همدان برگزا می شود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، جمال لطیفی در جلسه هماهنگی برنامه‌های هفته ازدواج که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان برگزار شد، اظهار کرد: هفته ازدواج امسال از 21 تا 27 تیرماه است که خوشبختانه باتوجه‌به اهمیت جوانان برنامه‌های بسیار خوبی برای آن‌ها تدارک‌دیده‌شده است.

وی با بیان اینکه هفته ازدواج گرامیداشت سالروز ازدواج آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) است، گفت: امیدواریم سیره این دو بزرگوار چراغ راه جوانان ما باشد.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه مشاوره مستمر و آموزش جوانان در حوزه ازدواج وظیفه اصلی معاونت جوانان اداره کل ورزش و جوانان است، گفت: خوشبختانه بر اساس این رسالت مهم تاکنون اقدامات خوبی نظیر راه‌اندازی مراکز مشاوره پیش، حین و پس از ازدواج و همچنین راه‌اندازی مجمع خیرین ازدواج در همدان و شهرستان‌های استان همدان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در این هفته با همکاری مجمع خیرین ازدواج می‌توانیم در بحث تأمین جهیزیه با محوریت سازمان‌های مردم‌نهاد یاریگر جوانان باشیم، گفت: در این هفته 19 کارگاه پیش از ازدواج در خصوص فرهنگ‌سازی ازدواج و مقابله با رسومات نوظهور و غیره برگزار خواهیم کرد.

لطیفی استفاده از توان مدیران مراکز مشاوره در برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده من‌جمله حضور در صداوسیما، اجرای برنامه دختران سلیمانی در روز عفاف و حجاب با هدف ترویج عفاف و حجاب، اطلاع رسامی برنامه‌های هفته ازدواج از طریق رسانه‌ها، رونمایی از ۹ محصول و محتوا هم‌زمان با هفته ازدواج، تقدیر از زوجین عضو سمن‌ها که از سال ۹۳ تاکنون ازدواج کردند، کادر درمانی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا ازدواج کردند و همچنین زوجینی که در سازمان‌های مردم‌نهاد از سال 98 تاکنون صاحب فرزند شدند اهم فعالیت‌های معاونت جوانان اداره کل در این هفته عنوان کرد و گفت: برگزاری جشن ازدواج نمادین در هر شهرستان با حضور ائمه جمعه با هدف نمایش آداب‌ورسوم فرهنگی و اجتماعی قدیم، راه‌اندازی کمپین‌های رسانه‌ای و مشاوره‌ای ازدواج، اجرای برنامه گلریزان با هدف جمع‌آوری کمک برای تأمین جهیزیه زوجین نیازمند را از دیگر برنامه‌ها استان همدان در این هفته عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه این هفته با انتشار روزشمار هفته ازدواج و پیام‌های فرهنگی روزانه همراه خواهد بود، گفت: برگزاری نشست خبری با اصحاب رسانه و حضور در برنامه‌های صداوسیما از دیگر برنامه‌های تدارک‌دیده‌شده است.

معاون جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان همدان با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 مرکز مشاوره ازدواج در شهرستان‌های تویسرکان و ملایر و 3 مرکز در همدان داریم، گفت: با پیگیری‌های صورت‌گرفته 2 مرکز شهرستان کبودرآهنگ و رزن نیز در دست اقدام است.

وی افزود: طی سه‌ماهه نخست سال جاری نیز ۳۸۳ میلیون تومان تسهیلات ازدواج به زوج‌های جوان استان همدان از طریق بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز