معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان:

اعمال خاموشی‌ها، آب برخی از مناطق همدان را قطع کرد

۱۴۰۰/۰۴/۱۶ - ۱۱:۴۸:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۳۴۱۶
اعمال خاموشی‌ها، آب برخی از مناطق همدان را قطع کرد
معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: هیچگونه برنامه ای برای قطعی آب در همدان تعریف نشده اما در چند روز گذشته به دلیل اعمال خاموشی ها و قطع شبکه برق، مشکلاتی در پمپاژ و آبرسانی صورت گرفت و آب برخی از مشترکان استان با افت فشار همراه بوده است

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، حمیدرضا نیکداد، در جمع اصحاب رسانه با اعلام این خبر، افزود: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته تلاش داریم تا در فصل تابستان با وجود کاهش شدید نزولات آسمانی با اعمال مدیریت مصرف توسط شرکت آبفا و مشارکت مردم در صرفه جویی آب، کم‌ترین بحران را با تنش کم آبی سپری کنیم.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش ها در سال آبی جاری نزدیک به ۴۴ درصد کاهش یافته است، اظهار داشت: سد اکباتان ۷۰ درصد آب مورد نیاز مشترکان همدان را تامین می کند و اکنون ظرفیت آن به ۱۶.۵ میلیون متر مکعب رسیده است در حالی که این میزان در مدت مشابه سال گذشته ۳۰ میلیون متر مکعب بود.

نیکداد با بیان اینکه کمبود انرژی موجب ایجاد مشکل در شبکه توزیع نیروی برق شده است، عنوان کرد: قطعی کوتاه در پمپ های فیدرها، موجب بروز مشکل چند روزه در شبکه آب رسانی می‌شود.

وی ادامه داد: به دنبال قطعی برق و خالی و پرشدن مخزن فیدرها، امکان بروز خساراتی همچون شکستگی لولها می شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: این استان نزدیک به ۱۵ فیدر اصلی دارد که در مکاتبه با شرکت توزیع نیروی برق اعلام کردیم برق آن ها قطع نشود.

وی افزود: در ۲ روز گذشته با خالی شدن مخزن چند فیدر، شاهد افت فشار و قطعی آب در چند منطقه شهر همدان بودیم.

نیکداد با اشاره به اینکه امکان ساخت ژنراتور برای فیدرها فراهم نیست، ادامه داد: همه فیدرهای استان دارای برق اضطراری هستند، اما این برق قدرت راه اندازی پمپ ها را ندارد و برای امور دیگر استفاده می شود.

وی خاطرنشان کرد: ۶۷ دستگاه فشار شکن در سطح شهر همدان نصب شده است که با قطع برق، مدیریت مصرف از دست شرکت آبفا خارج می‌شود.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب استان همدان اظهار داشت: قطعی برق علاوه بر ایجاد مشکل برای شرکت آبفا، خساراتی همچون استهلاک و شکستگی لوله ها را به دنبال داشته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز