مدیر شعب بانک مسکن استان همدان:

بانک مسکن همدان منابع مالی طرح مسکن ملی تامین می کند

۱۴۰۰/۰۴/۱۹ - ۱۳:۴۱:۳۳
کد خبر: ۱۲۰۴۶۴۴
بانک مسکن همدان منابع مالی طرح مسکن ملی تامین می کند
مدیر شعب بانک مسکن استان همدان، گفت: این بانک آمادگی لازم را برای تامین منابع مالی مورد نیاز اجرای طرح «اقدام ملی مسکن» به هر میزان دارد و هیچ مشکلی در این زمینه نیست.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مجید امیری در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: بانک مسکن برای اجرای طرح «اقدام ملی مسکن» به صورت همه جانبه ورود کرده و تامین منابع مالی و تسهیلاتی طرح اقدام ملی را در کنار وزارت راه و شهرسازی پذیرفته است.

وی اضافه کرد: بر این اساس در حال حاضر برای هر یک واحد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۸ درصد پرداخت می شود که گمانه زنی ها حاکی از افزایش این رقم است.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان بیان کرد: دولت در طرح اقدام ملی مسکن دنبال این است که خانه را به قیمت تمام شده به متقاضی تحویل بدهد و در بیشتر شهرها زمین به صورت اجاره ای ۹۹ ساله واگذار و تنها هزینه ساخت با قیمت تمام شده از متقاضی دریافت می شود.

امیری ادامه داد: میزان تسهیلات از قیمت تمام شده ساخت هر واحد کسر می شود و مابقی را متقاضی پرداخت می کند همچنین متقاضی همزمان با پیشرفت طرح، سهم آورده را پرداخت کرده و بانک نیز آن را به حساب سازنده یا پیمانکار واریز می کند.

وی با بیان اینکه در استان همدان ۱۲۰ واحد انعقاد قرار داد شده است، افزود: با این وجود بانک مسکن از آمادگی لازم برای تامین مالی هر میزان پروژه ای که معرفی شود برخوردار است.

مدیر شعب بانک مسکن استان همدان اضافه کرد: تاکنون در این حوزه هشت هزار و ۳۵۲ حساب افتتاح شده اما تعداد حساب هایی که پول واریز شده به ۹۱۹ مورد و رقم واریزی اولیه ۲۳۰ میلیارد تومان بوده که بخشی از آن به حساب طرح هایی که آغاز شده واریز شده است.

امیری با بیان اینکه طرح هایی در استان همدان با عنوان اقدام ملی کلید خورده است اضافه کرد: در شهرستان نهاوند یک پروژه ۲۷۴ واحدی و یک طرح ۴۵ واحدی در دست اجرا است که خاکبرداری انجام و پیش نویس آن در دفتر اسناد رسمی برای انعقاد قرار داد ارسال شده است در شهر همدان نیز یک طرح ۱۲۰ واحدی و یک پروژه ۴۸۰ واحدی در دست اجرا است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز