دبیرکل کتابخانه‌های عمومی کشور:

بانوان در آینده ادبیات کودک و نوجوان این سرزمین نقش آفرین هستند

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۰:۱۹:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۴۹۸۰
بانوان در آینده ادبیات کودک و نوجوان این سرزمین نقش آفرین هستند
دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: حضور موثر و موفق دختران در نخستین جشنواره ملی شعر و داستان کودک و نوجوان نشان داد که بانوان در آینده این حوزه به صورت ویژه نقش آفرین خواهند بود.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علیرضا مختارپور در ارتباط زنده و تصویری با آیین اختتامیه نخستین جشنواره شعر و داستان کودک و نوجوان «دوست من کتاب» که در استانداری همدان برگزار شد،  افزود: یکی از ویژگی های شاخص این جشنواره حضور چشمگیر بانوان و دختران است که بخش عمده ای از برترین ها را به خود اختصاص دادند.

وی اظهار داشت: همانطور که دختران پله‌های ترقی و رشد را طی می‌کنند می توانند نقش آفرینی در حوزه ادبیات و قلم را نیز بر عهده بگیرند. 

وی شرکت افراد از ۱۹ استان کشور و همراهی اساتیدی همچون مصطفی رحماندوست، محمدرضا یوسفی، محمد پوروهاب، بیوک ملکی، کمال شفیعی را موجب اعتبار این جشنواره و دلگرمی همه اهالی ادبیات کودک و نوجوان عنوان کرد.

دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، موضوع این جشنواره با محوریت کتاب و مطالعه را مقدس و ارزشمند دانست و از حمایت، پشتیبانی، هماهنگی و همدلی دستگاه‌های مختلف اجرایی استان همدان به ویژه استاندار برای میزبانی و برگزاری این جشنواره تقدیر کرد.

مختارپور با اشاره به اینکه خاستگاه این جشنواره نهاد کتابخانه‌های عمومی است، گفت: کتابخانه‌های عمومی در واقع مرکز مطالعه، نور و دانش‌بخشی هستند اما در کشور ما در تبلیغات و برنامه‌های مستقیم و غیر مستقیم به این مسأله مهم کم توجهی شده است.

دبیر جشنواره ملی شعر و داستان "دوست من کتاب" نیز در این آیین گفت: نخستین ملی جشنواره ملی شعر و داستان «دوست من کتاب»  در سال گذشته و به ابتکار محفل ادبی هگمتانه و اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان سال  برگزار شد.

مسعود طاهری‌عضد، افزود: ۲ هزار و ۹۱۱ اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که با نظر داوران ۷۹۴ اثر به مرحله نهایی راه یافت و در نهایت ۲۴ اثر به عنوان برترین های جشنواره انتخاب و معرفی شدند.

وی تصریح کرد: استقبال چشمگیر شاعران و نویسندگان حوزه کودک و نوجوان از این جشنواره نشان می دهد که همدان می‌تواند محل تشکیل دبیرخانه دائمی این رویداد باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز