مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فراورده‌های لبنی ایران:

گران کردن قیمت شیر سفره مردم را کوچک‌تر کرده است

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۲:۳۳:۱۹
کد خبر: ۱۲۰۵۱۰۷
گران کردن قیمت شیر سفره مردم را کوچک‌تر کرده است
مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فراورده‌های لبنی ایران با بیان اینکه افزایش قیمت شیر راه اصولی حمایت از دامدار و تولیدکنندگان نیست گفت: در تصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای عمل نشود که فقط منافع عده‌ای خاص مد نظر قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، علی احسان ظفری با بیان اینکه افزایش قیمت شیر راه اصولی حمایت از دامدار و تولیدکنندگان نیست اظهار کرد: به جای گران کردن قیمت شیر، دولت می‌تواند یک سبد حمایتی شامل نهاده‌های دامی به دامداران اختصاص دهد تا هم آنان آسیب نبینند و هم فشار بیشتری بر مردم وارد نشود.

وی گفت: گران کردن قیمت شیر به اعتقاد من چاره کار نیست زیرا ممکن است برای دامدار منافعی داشته باشد اما این کار می تواند سفره مردم را کوچک‌تر کرده و سلامتی آنها را دچار مشکل کند.

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فراورده‌های لبنی ایران افزود: سیاستگذاری‌ها باید به گونه‌ای باشد که منافع مردم لحاظ شده و قیمت لبنیات بالا نرود تا در استفاده از آن دچار مشکل نشوند.

وی با بیان اینکه راهکار جلوگیری از افزایش قیمت شیر، جایگزینی نهاده‌های دامی به جای بالا بردن قیمت‌هاست اضافه کرد: دولت می‌تواند یک سبد حمایتی شامل مجموعه‌ای از نهاده‌های دامی با قیمت دولتی در اختیار آنان قرار دهد تا نه دامداران آسیبی ببینند و نه مردم از این وضعیت دچار آسیب در مصرف لبنیات شوند.

ظفری گفت: امیدواریم در دولت آینده به این مهم توجه شود و با ایجاد سیاست حمایتی و توزیع نهاده‌های دامی منافع مردم بیشتر مد نظر قرار گیرد.

وی گفت: البته از دیگر آسیب‌های گران شدن قیمت فراورده‌های لبنی علاوه بر کوچک شدن سفره مردم می‌توان به کاهش تولید کارخانه‌ها و در نتیجه احتمال تعطیلی آنها و بیکار شدن کارگران اشاره کرد که در نهایت فشار آن هم به مردم وارد می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه تولیدکنندگان فراورده‌های لبنی ایران با تاکید بر اینکه لازم است در این زمینه به گونه‌ای تصمیم‌گیری شود که مردم در رفاه باشند افزود: در تصمیم‌گیری‌ها به گونه‌ای عمل نشود که فقط منافع عده‌ای خاص مد نظر قرار گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز