کارشناس سلامت جوانان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان:

ازدواج آسان موجب نشاط در جامعه می شود

۱۴۰۰/۰۴/۲۰ - ۱۷:۴۵:۵۲
کد خبر: ۱۲۰۵۳۳۴
ازدواج آسان موجب نشاط در جامعه می شود
کارشناس سلامت جوانان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: فراهم کردن زمینه ازدواج آسان و سالم سبب پویایی و نشاط جامعه و آرامش در زندگی زوجین می شود.

راضیه جهانیان روز یکشنبه به مناسبت هفته ازدواج در گفت و گو با خبرنگار برنا با بیان اینکه برنامه های هفته ازدواج امسال با شعار «پویایی و شادابی جامعه با ازدواج آسان» از ۲۱ تیر آغاز می شود گفت: در راستای بزرگداشت هفته ازدواج و نیز استمرار اجرای بند ۲ و ۴ سیاست‌های کلی خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه های مختلفی با محوریت ارتقای آگاهی جوانان از معیارهای ازدواج آسان و سالم در استان با در نظر گرفتن شرایط اپیدمی کووید-۱۹ و رعایت پروتکل های بهداشتی اجرا می شود.

وی برگزاری مسابقات مجازی کتابخوانی ازدواج سالم در شهرستان ها، برگزاری کارگاه ها و جلسات آموزشی مجازی برای جوانان، ارائه آموزش و مشاوره رایگان در همه مراکز خدمات جامع سلامت و خانه های بهداشت با شعار «برای داشتن یک ازدواج آسان و سالم، داشتن مهارت های لازم برای انتخاب همسر، برقراری ارتباط عاطفی و زناشویی از موارد بسیار مهم هستند» از جمله برنامه های این هفته برشمرد. 

کارشناس سلامت جوانان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد: اصل ساده زیستی در فرهنگ ایرانی اسلامی بسیار با اهمیت و مورد تاکید است بنابراین توجه به زندگی به سبک اسلامی به ویژه در زمینه ازدواج، سبب آسایش و آرامش در زندگی می شود.

جهانیان اضافه کرد: توجه به این موضوع در شرایط فعلی اپیدمی بیماری کووید-۱۹ به خصوص از سوی والدین بسیار مهم است و باید تلاش شود بعد از دوران کرونا هم فرهنگ دوری از تجمل‌گرایی در برگزاری مراسم ازدواج باقی بماند.

وی تاکید کرد: جامعه ایرانی به دلیل تعلق خاطر به فرهنگ ناب اسلامی می‌تواند از فرصت ایجاد شده در ایام کرونا برای نهادینه‌ کردن فرهنگ ساده ‌زیستی و پرهیز از تجمل گرایی استفاده کند. 

کارشناس سلامت جوانان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان از مهمترین آثار ازدواج را ایجاد مودت و رحمت بین زوجین دانست که پدیده بسیار با ارزش و مورد تاکید قرآن کریم و آموزه های دینی است.  

جهانیان ادامه داد: ازدواج سالم زمینه ساز ارتباطات اجتماعی مناسب، سلامت روانی و جسمانی است و افراد متاهل کمتر قربانی خشونت های گوناگون اجتماعی شده همچنین آرامش، اعتماد به نفس، تعهد و احساس مسئولیت بیشتری نسبت به افراد مجرد دارند.

وی با بیان اینکه کاهش خشونت های خانوادگی و آمار جرم و جنایت از مزیت های ازدواج آسان است گفت: همچنین دارا بودن جامعه از شهروندان سالم از منظر احساسی و رفتاری، کاهش میزان مهاجرت و افزایش ارزش دارایی های افراد از مزایای ازدواج آسان و سالم برای اجتماع به شمار می رود.

کارشناس سلامت جوانان معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان مزایای ازدواج آسان و سالم برای آقایان را شامل تلاش بیشتر برای کسب درآمد و امرار معاش، ریسک کمتر در روی آوردن به مواد مخدر و مشروبات الکلی، داشتن ارتباط بهتر با فرزندان و خانواده، احتمال کمتر به ارتکاب به جرم و جنایت و خودکشی دانست.

جهانیان اضافه کرد: حمایت بیشتر بانوان در جامعه به عنوان همسر و مادر، امنیت و آرامش بیشتر، ایجاد رابطه اجتماعی فعال تر و مطمئن تر در جامعه، داشتن ارتباط بهتر و مناسب با همسر و فرزندان، داشتن روحیه خوب و سلامت روانی بیشتر نسبت به بانوانی که ازدواج نکردند از مزیت های ازدواج آسان برای بانوان است.

هفته ازدواج «سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)» از تاریخ ۲۱ تیر ماه سال جاری آغاز و به مدت یک هفته ادامه دارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز