استاندار همدان:

اجازه ورود خودرو از مناطق قرمز کرونایی به همدان داده نشود

۱۴۰۰/۰۴/۲۶ - ۱۱:۳۴:۳۶
کد خبر: ۱۲۰۷۸۳۱
اجازه ورود خودرو از مناطق قرمز کرونایی به همدان داده نشود
استاندار همدان گفت: با توجه به فرا رسیدن عید سعید قربان و تعطیلات پایان هفته، فرمانداران با همکاری نهادهای مسئول از ورود خودرو مسافران و شهروندان ساکن در مناطق دارای وضعیت قرمز کرونایی به شهرستان های محل فعالیت خود جلوگیری کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سید سعید شاهرخی روز شنبه در ستاد استانی هماهنگی و مدیریت ویروس کرونا افزود: طبق گزارش ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا، موج پنجم شیوع این ویروس از شرق و جنوب کشور آغاز شد و به همدان نیز رسید.

وی با بیان اینکه هم اینک سه شهرستان همدان در وضعیت قرمز کرونایی هستند افزود: روند شیوع کرونا در این استان شتاب نگرفته است و زرد بودن وضعیت کرونا در شهرستان های بهار و فامنین،  فرصت ارائه بهینه خدمات پزشکی در سایر مناطق استان به بیماران کووید ۱۹ و انجام کارهای پیشگیرانه با همراهی مردم و با هدف کاهش خسارت ها را بیشتر می کند.

استاندار همدان تاکید کرد: با وجود خطرناک تر بودن موج پنجم شیوع کرونا اما رعایت پروتکل بهداشتی کاهش داشته است بنابراین از مردم درخواست می شود با توجه به وجود شکل جهش یافته کرونا و از بین نرفتن آن از حضور در اجتماعات پرهیز کنند.

شاهرخی اضافه کرد: یکی از مهمترین محل های شیوع کرونا دورهمی خانوادگی، شرکت در اجتماعات و عروسی و عزا است بنابراین توصیه مهم ستاد استانی مقابله با کرونا پرهیز مردم از حضور در اماکن شلوغ و پرتردد و تجمع ها است.

وی خواستار تشکیل منظم جلسه های کمیته زیر مجموعه ستاد کرونا شد و گفت: با توجه به رنگ بندی جدید و قرمز شدن وضعیت سه شهرستان باید محدودیت های کرونایی بر اساس رنگ بندی اعمال شده و نظارت بر روند اجرای این محدودیت ها در شهرستان ها تشدید شود.

استاندار همدان خاطرنشان کرد: همچنین یکی از اولویت های اصلی مسئولان فراهم کردن زمینه واکسیناسیون باشد که در این باره باید فضای فیزیکی مناسب تحت اختیار دستگاه ها در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار گیرد.

شاهرخی با بیان اینکه هر کاری که در سالن های مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی در حال انجام است باید متوقف و از این محل ها برای واکسیناسیون گروه های هدف استفاده شود تاکید کرد: همچنین باید از قطع برق مراکز درمانی و محل های تزریق واکسن کووید ۱۹ پرهیز کرد.

سخنگوی ستاد کرونا استان همدان نیز گفت: به منظور میزان تحقق مصوبات ستاد کرونا استان همدان ارزیابی صورت گرفت که مشخص شد از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۰ جلسه برگزار و ۱۶۳ مصوبه تصویب و بیشتر آنها اجرایی شده است.

مهرداد نادری فر افزود: ۱۷ سازمان و دستگاه اجرایی مکلف به اجرای مصوبات ستاد کرونا بودند که تنها چند مصوبه از جمله ساماندهی خانه مسافرها، امهال وام ها و تولید الکل بر زمین مانده و جنبه اجرایی نگرفته است.

وی بیان کرد: مدیرکل پست استان همدان خواستار فعالیت این اداره در روزهای پنجشنبه شده چرا که تعطیلی این روز خسارت هایی بر این مجموعه وارد کرده همچنین مدیرکل کتابخانه ها نیز درخواست فعال بودن سالن مطالعه کتابخانه مرکزی را داشته است.

نظر شما