رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان:

مرکز فوریت‌های سایبری در پلیس فتا همدان راه اندازی شد

۱۴۰۰/۰۴/۲۸ - ۱۵:۰۷:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۹۱۴۷
مرکز فوریت‌های سایبری در پلیس فتا همدان راه اندازی شد
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان همدان گفت: مرکز فوریت‌های سایبری در پلیس فتا این استان با هدف تسریع در رسیدگی به جرائم اینترنتی و پیشگیری و مقابله با اینگونه جرایم راه اندازی و فعال شد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سرهنگ فیروز سرخوش نهاد در جمع اصحاب رسانه، اظهار کرد: فعالیت کارکنان پلیس فتا در زمان اداری و فعال نبودن آنها در دیگر ساعت شبانه روز موجب تاخیر در رسیدگی به برخی از جرائم سایبری و دسترسی دیرهنگام مردم به کارشناسان این مرکز در صورت برداشت غیرمجاز پول و یا دیگر جرائم اینترنتی شده بود.

وی اظهار داشت: در صورت بروز تخلف سایبری تنها افرادی که به اینترنت دسترسی و سواد رسانه ای دارند امکان پیگیری تخلف را داشتند حتی با این اوصاف با توجه به متصل شدن به مرکز رسیدگی به تخلف آنها به روز بعد و از طریق پلیس فتای استان موکول می شد.

رییس پلیس فتا استان همدان با بیان اینکه این رویه موجب متضرر شدن مردم می شد، گفت: بر این اساس پلیس فتا راه اندازی مرکز فوریت های سایبری را در دستور کار قرار داد که با ایجاد این مرکز مردم می توانند در هر ساعتی از شبانه روز تخلفات حوزه فضای مجازی را به مرکز فوریت های سایبری گزارش داده تا مورد پیگیری قرار گیرد.

سرهنگ سرخوش نهاد ادامه داد: شهروندان می توانند در تمامی ساعات شبانه روز با شماره ۰۹۶۳۸۰ تماس برقرار کرده و پس از برقرار شدن ارتباط، کد استان (۰۸۱) را وارد و به مرکز فوریت های سایبری همدان متصل شوند همچنین می توانند با شماره ۰۸۱۲۱۸۲۲۱۰۰  در ارتباط باشند و پاسخ سوالات خود در حوزه فضای مجازی و جرایم سایبری را از کارشناسان پلیس فتا استان دریافت و شکایات خود را پیگیری نمایند.

وی از دیگر کارکردهای راه اندازی مرکز فوریت های سایبری را مقابله با حمله های سایبری در هر ساعت شبانه روز توسط نیروهای موسوم به «رعد» مستقر در پلیس فتای مرکز استان همدان دانست.

وی با بیان اینکه انتظامی همدان در راه اندازی مرکز سایبری پلیس فتا از استان های پیشگام است ابراز امیدواری کرد: با راه اندازی این مرکز و دسترسی آسان مردم به کارشناسان پلیس فتا، رسیدگی به تخلفات سایبری به صورت آنلاین و به لحظه صورت گرفته و از بروز تخلف هایی نظیر سوءاستفاده از کارت های بانکی و برداشت غیرقانونی از حساب شهروندان جلوگیری شود.

نظر شما