مدیرکل دامپزشکی استان همدان:

۳۱ تیم بهداشتی بر نحوه ذبح دام عید قربان در استان همدان نظارت می کنند

۱۴۰۰/۰۴/۲۹ - ۰۸:۰۶:۱۰
کد خبر: ۱۲۰۹۳۲۹
۳۱ تیم بهداشتی بر نحوه ذبح دام عید قربان در استان همدان نظارت می کنند
مدیرکل دامپزشکی استان همدان، گفت: ۳۱ تیم ثابت و سیار از کارشناسان دامپزشکی بر نحوه ذبح شرعی و بهداشتی دام ها در سطح استان برای عید سعید قربان نظارت دارد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدرضا رسولی با اعلام این خبر، اظهار کرد: طرح نظارت و کنترل شرعی و بهداشتی ذبح دام همه ساله و همزمان با فرارسیدن عید سعید قربان از سوی دامپزشکی استان همدان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان همدان با هماهنگی های بین بخشی با دیگر دستگاه های اجرایی، اقدام به تشکیل و ساماندهی ۱۱ تیم ثابت و ۲۰ تیم سیار متشکل از ۲۰ دامپزشک، ۳۸ بازرس بهداشتی گوشت ، ۱۲ ناظر شرعی با هدف نظارت بر ذبح شرعی و بهداشتی دام های قربانی شهروندان می کند.

مدیرکل دامپزشکی استان همدان با اشاره به همه گیری ویروس کرونا و خطرات ناشی از تجمع در این شرایط، گفت: حضور و ازدحام مردم در جایگاه‌های موقت عرضه دام و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی می تواند منجر به گسترش ویروس و ابتلای افراد شود لذا توصیه می کنیم مردم دام برای قربانی را از میادین عرضه دام زنده دارای پروانه بهداشتی تهیه کنند.

وی با اشاره به اینکه تیم های سیار دامپزشکی مستقر در سطح استان همدان کشتار دام را به کشتارگاه‌های استان هدایت می کند، گفت: براساس دستور العمل معاونت بهداشتی، کشتار دام در ملاء عام و قصابی ها ممنوع است و تمام کشتارگاه‌های استان همدان باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا و موارد ابلاغی سازمان دامپزشکی کشور و وزارت بهداشت، آمادگی لازم برای کشتار دام و تحویل به متقاضیان را داشته باشند.

وی از شهروندان در خواست کرد، به منظور رعایت اصول بهداشتی و جلوگیری از انتشار بیماری های قابل انتقال از دام به انسان، حتی المقدور دام های خود را در کشتارگاه های موجود در استان همدان قربانی کرده و از خدمات و نظارت های رایگان بهداشتی و شرعی دامپزشکی نیز بهره مند شوند.

رسولی گفت: همچنین سامانه تلفنی ۱۵۱۲ دامپزشکی استان همدان نیز آماده دریافت درخواست مردم برای اعزام تیم های کارشناسی دامپزشکی به منظور نظارت بر نحوه قربانی کردن دام ها است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز