رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان:

تزریق ۲۰۸ هزار دز واکسن در استان همدان / سهمیه اول واکسن برکت برای استان همدان دریافت شده است

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۳:۰۱:۱۴
کد خبر: ۱۲۱۱۲۹۶
تزریق ۲۰۸ هزار دز واکسن در استان همدان / سهمیه اول واکسن برکت برای استان همدان دریافت شده است
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان از تزریق ۲۰۸ هزار دز واکسن در استان همدان خبر داد و گفت: سهمیه اول واکسن برکت برای استان همدان دریافت شده است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، رشید حیدری مقدم  در نشست خبری کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا استان همدان، گفت:تعداد بستری‌های مورد مثبت کرونا در ۲۴ ساعت گذشته در استان ۶۶ مورد بوده است‌.  

وی با اشاره به اینکه ۳۶۴ بیمار سرپایی با علائم تنفسی مشکوک به کرونا به بیمارستان‌های استان، مراجعه کردند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۶۶ نفر بستری شدند و سه نفر از هم‌استانی‌هایمان نیز فوت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه آمار موارد فوت شده‌ کرونایی در استان، دو هزار و ۳۲۰ نفر است، گفت: از ابتدای تیرماه تا امروز، روند مراجعه بیماران بستری و سرپایی رو به افزایش است و در این بازه زمانی تعداد موارد بستری در استان از ۳۸۰ نفر به ۶۸۰ نفر رسیده‌است.

وی با بیان اینکه شاخص سرایت پذیری کروناویروس به ۱.۳۲ درصد رسیده است، افزود: علت ۳۸ درصد مبتلایان به کرونا شرکت در اجتماعات و ۶۱ درصد نیز در تماس‌های درون خانوادگی است.

حیدری مقدم، تصریح کرد:  با ارزیابی انجام شده ۸۵ درصد موارد فوتی بالای ۷۰ سال سن دارند و  مرگ زیر ۶۰ ساله‌ها فقط ۵ درصد مرگ‌ومیر را شامل می‌شود.

وی ادامه داد: تاکنون در کل استان ۲۰۸ هزار دز واکسن تزریق کردیم و قرار است ۱۳ مرکز تجمیعی جدید واکسیناسیون در استان، راه‌اندازی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه ما عادی انگاری مردم به ویژه در مناطق روستایی و حاشیه شهر است، افزود:  تا کنون ۷۰ درصد موارد مرگ و میر و بستری در مناطق شهری بوده و روستائیان کمتر مورد ابتلا قرار گرفتند و حساسیت بالایی برای درگیری با این بیماری دارند.

وی گفت: ماهیت کرونا ویروس این است که سرایت پذیری بالایی دارد و نمی‌توان آن را در یک محیط جغرافیایی محدود کرد و ما باید تلاش کنیم که مردم به یکباره در معرض ویروس قرار نگیرد.

حیدری مقدم خاطرنشان کرد: از سه هفته پیش تزریق واکسن برکت در استان آغاز شده و هرکسی بخواهد واکسن بزند می‌تواند واکسن برکت را انتخاب کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز