معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان:

واکسن کرونا بیش از نیاز استان تامین شده است

۱۴۰۰/۰۵/۰۳ - ۱۳:۰۸:۰۸
کد خبر: ۱۲۱۱۲۹۹
واکسن کرونا بیش از نیاز استان تامین شده است
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه واکسن کرونا به اندازه کافی و بیش از نیاز برای استان تامین شده است، از مردم خواست با ثبت نام در سامانه پیش بینی شده در موعد مقرر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مصطفی آزادبخت در جلسه کمیته اطلاع رسانی ستاد مقابله با کرونا استان همدان، اظهار داشت: با توجه به فعالیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به تبع آن دانشگاه های علوم پزشکی، مازاد بر سهمیه واکسن کرونا برای استان دریافت شده است که مردم باید برای پیشگیری از تجمع و ازدحام نسبت به حضور در وقت اعلامی و تزریق واکسن اقدام کنند.

وی اضافه کرد: انواع واکسن کرونا برای استان همدان تهیه شده و انتخاب نوع واکسن تزریقی به افراد واگذار شده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری همدان از فعالان رسانه ای خواست تا از شیوه های نوین و به روز برای فرهنگسازی رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم استفاده کنند.

آزادبخت بیان کرد: در صورت همراهی مردم با مصوبات ستاد کرونا و رعایت شیوه نامه های ابلاغی به طور حتم در کنترل کرونا موفق خواهیم بود.

وی اضافه کرد: بیش از ۹۰ درصد علت ابتلا به کرونا در استان همدان، حضور در دورهمی های خانوادگی و اجتماعات است که امید می رود شاهد تجمع در شرایط کرونایی نباشیم.

آزادبخت افزود: با توجه به مصوبه ستاد کرونا مبنی بر بستن ورودی ها، این طرح با محوریت فرمانداری، توسط پلیس و با همکاری بسیج و هلال احمر اجرا می شود و در صورت ورود خودروها به محدوده شهر برای مالکان آنها پیامک هشدار ارسال می شود.

وی با بیان اینکه تردد خودروهای غیر بومی در همدان کاهش داشته است اظهار داشت: سه هزار و ۸۰۰ همدانی دارای خودروی پلاک تهران هستند.

آزادبخت ادامه داد: کمیته اطلاع رسانی ستاد کرونا با بهره گیری از ظرفیت رسانه ها و فضای مجازی باید حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه های عید غدیر در فضای باز حداکثر به مدت یک ساعت و با حضور ۷۰ نفر با رعایت پروتکل ها از جمله فاصله گذاری برگزار می شود همچنین درباره توزیع غذای نذری در عید غدیر خم مشکلی در زمینه غذای بیرون بر وجود ندارد.

رییس کمیته اطلاع رسانی ستاد  مقابله با کرونا استان همدان نیز در این جلسه با تاکید بر اجرای دقیق مصوبات ستاد در خصوص رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعمال شده، گفت: اطلاع رسانی دقیق و مستمر با هدف اجرای دقیق پروتکل های بهداشتی و فرهنگ سازی موثر در سطح جامعه برای توجه به این مهم با هدف قطع زنجیره انتقال ویروس در شرایط فعلی بسیار مهم و ضروری است.

اسدالله ربانی مهرT افزود: قدرت و سرعت سرایت ویروس جدید نسبت به گذشته بیشتر شده، بنابراین تلاش برای ایجاد احساس بیشتر در سطح جامعه و پیشگیری از عادی انگاری شیوع ویروس به عنوان یک اصل مهم و باید مورد توجه رسانه ها باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز