فرماندار همدان:

مدیریت پیک پنجم شیوع کرونا نیازمند همت همه جانبه است

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۰۶:۴۹:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۱۴۸۹
مدیریت پیک پنجم شیوع کرونا نیازمند همت همه جانبه است
فرماندار شهرستان همدان خواستار همکاری اقشار مختلف مردم برای مهار پیک پنجم همه گیری ویروس کرونا شد و گفت: برای تحقق این مهم به همت همه جانبه مردم و مسوولان نیاز داریم.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد علی محمدی در ستاد مقابله با ویروس کرونا شهرستان همدان، افزود: با عادی انگاری وضعیت و تداوم دور همی ها و میهمانی ها شاهد افزایش قابل توجه مبتلایان و تداوم شرایط فعلی هستیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات اقتصادی و روانی در جامعه، اظهار داشت: اصناف و کسبه در محدودیتهای کرونایی بسیار متضرر شدند اما مشارکت خوبی در اجرای طرح ها داشتند و در برخی موارد نیز تخلفاتی روی داد که با آنها برخورد قانونی شد.

فرماندار همدان گفت: طبق دستورالعمل طرح جامع مدیریت هوشمند کرونا، اعمال محدودیتهای پیش بینی شده برای بخشهای مختلف در دستور کار قرار گرفت که انتظار داریم هر بخش با اطلاع رسانی مناسب و اغناسازی مردم، همراهی و همکاری جامعه هدف خویش را جلب کند.

وی از فعالیت تیم های ویژه نظارتی ستاد صیانت شهرستان همدان در این زمینه خبر داد و تصریح کرد: شرایط اقتصادی و روحی روانی خوبی در جامعه نداریم و مایل به برخورد قهری با ناقضان محدودیتها هم نیستیم اما ویروس کرونا را کسی تعارف ندارد و سلامت مردم مهمترین مسئله پیش روی است.

محمدی افزود: جلوگیری از تردد خودروهای غیر بومی و مسافران مطالبه جدی مردم است که نیروی انتظامی با تشدید محدودیتها، کنترل ورودی ها و اعمال جرایم باید این وضعیت را مدیریت کند.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به روند واکسیناسیون کرونا در شهرستان نیز گفت: تالار قرآن همدان نیز به ظرفیت مراکز تجمیعی واکسیناسیون اضافه شده و چند مرکز بهداشت نیز برای واکسیناسیون خودرویی و سیار در نظر خ اهیم گرفت.

وی با اشاره به ابلاغ دستورالعمل برگزاری مراسم عید سعید غدیر و ایام محرم و صفر، افزود: هیات های عزاداری باید برابر این دستورالعمل و با رعایت شیوه نامه های مربوطه، نسبت به برگزاری مجالس عزا در مخرم و صفر اقدام کنند.

به گفته محمدی، برگزاری مراسم عید سعید غدیر نیز صرفا در فضاهای باز و با رعایت مصوبات و محدودیتهای ابلاغ شده مجاز است و هیاتها از ظرفیت فضاهای غیر مسقف ورزشی و آموزشی موجود در این شهرستان برای این منظور استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز