رئیس مرکز بهداشت ملایر:

۱۲ درصد جمعیت هدف ملایر علیه کرونا واکسینه شدند

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۰۶:۵۲:۴۷
کد خبر: ۱۲۱۱۴۹۰
۱۲ درصد جمعیت هدف ملایر علیه کرونا واکسینه شدند
رئیس مرکز بهداشت ملایر، گفت: جمعیت گروه هدف بالای ۱۸ سال در این شهرستان ۱۹۷ هزار و ۸۴۸ نفر است که از ابتدای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا تاکنون، ۱۲ درصد از این جمعیت واکسینه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، نیکو امجدی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تاکنون ۳۴ هزار دوز واکسن در شهرستان ملایر تزریق شده که ۲۵ هزار دوز مربوط به مرحله اول و مابقی دوز دوم بوده است.

وی با بیان اینکه مشکلی برای انجام واکسیناسیون کرونا در این شهرستان وحود ندارد، افزود: در حال حاضر ۷۶ درصد جمعیت گروه هدف ۸۰ سال به بالا، ۷۳ درصد جمعیت ۷۵ تا ۸۰ سال، ۷۵ درصد جمعیت ۷۰ تا ۷۵ سال، ۴۹ درصد جمعیت ۶۵ تا ۷۰ سال و ۴۱ درصد جمعیت ۶۰ تا ۶۵ سال در این شهرستان واکسینه شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت ملایر تاکید کرد: جمعیت گروه هدف ۶۰ سال به بالا نیز می‌توانند در سامانه سلامت ثبت‌نام و برای تزریق واکسن به پنج مرکز درمانگاه فخریه، مرکز باباطاهر در کوچه محمدی، بلوار ولیعصر(عج)، مرکز تجمیع باشگاه کارگران و مرکز خودرویی جاده سلامت واقع در دانشگاه خاتم‌الانبیاء(ص) مراجعه کنند.

امجدی با بیان اینکه تزریق واکسن کرونا در مرکز درمانگاه فخریه نیز بعدازظهرها از ساعت سه تا هفت عصر انجام می شود، ادامه داد: حتی افرادی هم که در سامانه سلامت ثبت‌نام نکرده‌اند، در صورت مراجعه به یکی از مراکز واکسیناسیون سطح شهر، حتما واکسن دریافت می‌کنند.

وی خواستار همراهی بیشتر رسانه‌ها برای اطلاع‌رسانی و تشویق گروه هدف ۶۰ سال به بالا برای دریافت هر چه سریعتر واکسن شد و گفت: واکسن‌هایی که هم اکنون علیه ویروس کرونا در حال تزریق است، هرگز باعث مرگ نمی‌شود و تزریق واکسن موجب کاهش چشمگیر درصد ابتلا می شود.

رئیس مرکز بهداشت ملایر خاطرنشان کرد: هر اندازه سن افراد برای واکسیناسیون کمتر می‌شود، استقبال گروه هدف نیز کاهش پیدا می‌کند، در حالی‌که پیک پنجم همه‌گیری کرونا از نوع جهش یافته هندی تازه شروع شده و چنانچه عادی‌انگاری مقابله با کرونا ادامه پیدا کند، بیمارستان‌ها دچار مشکل خواهند شد.

امجدی واکسیناسیون و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی را بهترین راه مقابله با شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از بدتر شدن شرایط دانست و افزود: این در حالیست که میزان ابتلای بیماران سرپایی در تیر نسبت به خرداد ۱۰ درصد و میزان بستری‌ها در این مدت هفت درصد افزایش داشته است.

وی یادآور شد: برای روستاها نیز کار واکسیناسیون به طور مرتب انجام می‌شود و بهورزان با شناسایی و ثبت‌نام گروه‌های هدف، در روز مشخصی که فراخوان شده، واکسن افراد را تزریق  می‌کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز