رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان:

برداشت سیب زمینی تابستانه در استان همدان آغاز شد

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۱۸:۳۳:۴۲
کد خبر: ۱۲۱۱۹۴۱
برداشت سیب زمینی تابستانه در استان همدان آغاز شد
رییس جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به آغاز کار برداشت سیب زمینی تابستانه در این استان، گفت: مجموع سطح زیر کشت سیب زمینی استان ۲۰ هزار هکتار است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، منصور رضوانی جلال با اعلام این خبر، افزود: متوسط برداشت سیب‌زمینی از مزارع استان همدان ۳۴ تا ۴۰ تن در هر هکتار است و یک پنجم سیب‌زمینی کشور در همدان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به حجم بالای تولید سیب زمینی در استان و نیاز به استفاده بهینه از این محصول راهبردی، در کنار بحث تولید، تقویت و گسترش سه بخش دیگر شامل سردخانه ها، صنایع تبدیلی و صادرات نیز مورد توجه سازمان جهاد کشاورزی همدان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: امسال ۲۰ هزار هکتار سیب‌زمینی در مزارع استان همدان کشت شده که برآورد می‌شود از این سطح ۹۰۰ هزار تن محصول برداشت شود.

رضوانی جلال  با بیان اینکه در سال گذشته ۲۸ هزار و ۸۰ هکتار سیب‌زمینی در مزارع این استان کشت و ۹۱۳ هزار تن محصول از این سطح برداشت شد، اظهار کرد: سیب‌زمینی تابستانه مصرف تازه‌خوری دارد و برای استفاده تازه مناسب است‌.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان پیک برداشت سیب‌زمینی تابستانه را مردادماه عنوان کرد و افزود: پیک برداشت سیب‌زمینی پاییزه نیز مهرماه است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز