شهردار نهاوند خبر داد:

باز پس‌گیری ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع از املاک شهرداری نهاوند

۱۴۰۰/۰۵/۰۴ - ۱۹:۰۸:۳۹
کد خبر: ۱۲۱۱۹۵۱
باز پس‌گیری ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع از املاک شهرداری نهاوند
شهردار نهاوند از باز پس‌گیری ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع از املاک شهرداری نهاوند خبر داد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمد حسین‌پور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: رشد بودجه مصوب شهرداری نهاوند طی سال‌های ۹۷ تاکنون که به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان رسیده باعث شد که درجه این شهرداری از هشت به ۹ ارتقا یابد.

وی افزود: برای ارتقای جایگاه و درجه شهرداری معمولا دو آیتم وجود دارد که یکی میزان جمعیت شهری و دیگری بودجه مصوب و تحقق یافته شوراست که خوشبختانه این امر در نهاوند عملی شده است .

شهردار نهاوند به مزایای ارتقا، درجه شهرداری‌ها برای رشد اعتبارات عمرانی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جذب بودجه و اعتبارات بر اساس درجه‌بندی شهرداری‌ها صورت می‌گیرد لذا ارتقای درجه شهرداری نهاوند به عنوان یکی از اهداف توسعه شهر در دست اقدام قرار گرفت  که طی سه سال گذشته دنبال و امسال تحقق یافت.

شهردار نهاوند گفت: از دیگر مزایای ارتقای درجه شهرداری علاوه بر قابلیت جذبه بودجه و اعتبارات بیشتر می‌توان در سطح شهر یک منطقه شهری ایجاد کرد تا اجرای کارهای عمرانی شتاب بیشتری بگیرد .

وی افزود: در سال ۹۷ مجموع اعتبارات مصوب شهرداری ۲۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان بود که میزان تحقق آن ۳۵ میلیارد تومان یعنی ۹ میلیارد تومان تراز مثبت داشته است.

حسین‌پور بودجه سال ۹۸ شهرداری نهاوند را ۳۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومان و میزان تحقق آن را بیش از ۵۵ میلیارد تومان یعنی ۲۵ میلیارد تومان تراز مثبت عنوان کرد.

وی گفت: در سال ۹۹ نیز بودجه مصوب این شهرداری ۵۴ میلیارد تومان بود که با تحقق ۷۵ میلیاردی دارای ۲۱ میلیارد تومان تراز مثبت بوده است .

شهردار نهاوند با بیان اینکه بودجه امسال شهرداری به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان افزایش داشته افزود: در مجموع طی سه سال گذشته ۱۶۹ میلیارد تومان میزان درآمد این شهرداری بوده که ۴۹ درصد بیشتر از درامدهای مصوب بوده است.

وی با بیان اینکه طبق قانون شهرداری‌ها از مجموع بودجه شهرداری ۶۰ درصد باید صرف هزینه‌های جاری و ۴۰ درصد صرف امور عمرانی شود گفت: در مجموع طی سه سال گذشته توانسته‌ایم ۶۷ درصد کل درامدها را صرف برنامه عمرانی و ۳۷ درصد را صرف هزینه‌های جاری کنیم که این مساله باعث پیشرفت طرح‌های عمرانی شهر شده است .

حسین‌پور به میزان بدهی‌های شهرداری اشاره کرد و گفت: در روزی که من تصدی مدیریت شهری نهاوند را برعهده گرفتم میزان بدهی شهرداری، ۴ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان بود که پس از سه سال این میزان به ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان رسیده است.

وی گفت: با توجه به اینکه از ادارات شهرستان ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان طلب داریم لذا در حال حاضر میزان بدهی شهرداری ۶ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که آن هم بابت طلب پیمانکاران و دیگر برنامه‌های عمرانی شهر است.

وی وصول مطالبات از ادارات را یکی از برنامه های خود طی مدت سه سال گذشته ذکر کرد و گفت: ما طبق ماده 77 تمام مطالبات شهرداری را از ادارات پیگیری و وصول کرده‌ایم و علاوه بر آن برخی مکان‌ها که متعلق به شهرداری بوده و در اختیار سایر دستگاه‌ها قرار گرفته به شهرداری بازگردانده شده‌اند.

وی احیای زمین و بازپس‌گیری آن از برخی از افراد را از دیگر اقدامات صورت گرفته عنوان کرد و گفت: طی پیگیری‌هایی که انجام شده مجموعا حدود ۱۰ هزار و ۵۰۰ متر مربع زمین شامل یک  قطعه ۷ هزار و ۸۰۰ متر مربعی و یک قطعه ۳ هزار متری در شهرک فارابی احیا و به شهرداری بازگشت داده شده است.

شهردار نهاوند با بیان اینکه طی مدت سه سال گذشته پای فرصت‌طلبان از شهرداری قطع شده است افزود: طی سه سال گذشته طرح‌های بی‌نظیر شهری اجرا شده است است: طی سه سال گذشته علاوه بر لکه‌گیری و آسفالت معابر شهری و جدول گذاری و پیاده روسازی صورت گرفته، طرح گردشگری بام نهاوند، طرح پیاده‌راه سعدی و ساماندهی چهارباغ در ورودی نهاوند نزدیک به ۲۵ میلیارد اجرایی شده که چهره شهر را توسعه داده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز