استاندار همدان:

۲۸۷ پروژه تا پایان تابستان در همدان به بهره برداری می رسد

۱۴۰۰/۰۵/۰۶ - ۱۶:۰۳:۲۵
کد خبر: ۱۲۱۲۹۰۷
۲۸۷ پروژه تا پایان تابستان در همدان به بهره برداری می رسد
استاندار همدان گفت: ۲۸۷ طرح و پروژه مهم تولیدی و اقتصادی به ارزش سه هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان تا پایان فصل تابستان در نقاط مختلف استان به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، سیدسعید شاهرخی در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان، افزود: برنامه راهبردی توسعه استان تا پایان سال ۱۴۰۰ تدوین شده که در قالب همین برنامه، برش ۱۰۰ روزه ای نیز برای تابستان جاری تهیه شد که اقدامات اجرایی و فعالیت های مدیریتی استان در  تمامی حوزه ها براساس این برنامه و سند تدوین شده بدون کوچکترین تاخیر و وقفه ای در حال انجام است.

وی تصریح کرد: برهمین اساس و مبتنی بر این برنامه  ۱۰۰ روزه، ۲۸۷ پروژه با سه هزار و ۵۰۰ زیر پروژه به ارزش سه هزار و ۴۶۰ میلیارد تومان تا پایان فصل تابستان و به صورت هفته ای در نقاط مختلف استان همدان تکمیل و به بهره برداری می رسد.

استاندار همدان با بیان اینکه مسیر توسعه استان براساس برنامه راهبردی به طور کامل ریل گذاری شده است، تاکید کرد: این مسیر آنقدر با دقت و براساس کار علمی و کارشناسی ریل گذاری شده که مسیر دقیق رشد و توسعه استان در سال های آینده را نیز به خوبی روشن و ترسیم کرده است.

بهره برداری از ۵۷ طرح میراث فرهنگی در استان همدان

استاندار همدان گفت: در راستای همین برنامه امروز بهره برداری از ۵۷ طرح میراث فرهنگی در نقاط مختلف استان آغاز شد.

به گفته شاهرخی، این طرح‌ها با ۲۳۷ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی ۲۳۴ نفر تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

 همدان با ثبت ۲ شهر جهانی در کشور پیشتاز است

استاندار همدان با بیان اینکه این استان با ثبت ۲ عنوان شهر جهانی طی هشت سال گذشته در کشور پیشتاز است ادامه داد: شهرستان ملایر در حال حاضر به عنوان تنها شهر ایران ۲ نشان جهانی انگور و مبل و منبت را به نام خود ثبت کرده است.

 بازسازی ۲۰ هزار واحد مسکونی ناشی از سیل۹۸

شاهرخی همچنین به بازسازی منازل آسیب دیده از سیل سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: در جریان این سیل ۲۰هزار واحد مسکونی در استان دچار تخریب شد که همگی نوسازی و یا بازسازی شده است.

وی به بهره برداری از مساکن ملی محرومین در سفر معاون رییس جمهوری به همدان اشاره کرد و گفت: سه هزار مسکن روستایی در استان احداث شده که ۲ هزار و ۷۰۰ واحد آن تکمیل و تحویل مردم شده است.

استاندار همدان به عملکرد هشت ساله دولت تدبیر و امید در استان اشاره کرد و افزود: در این سال ها اقداماتی بی‌بدیل و ماندگاری در زمینه راه‌آهن، ساخت سد، توسعه کشاورزی و دیگر حوزه‌ها انجام شد و برنامه‌های دیگری نیز ریل‌گذاری شده که دولت بعدی آن‌ها را پیگیری خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی نیز با تلاش در جذب اعتبارات ملی برای استان، زمینه ساز توفیقات قابل توجهی برای استان شدند که قابل تقدیر و تشکر است.

به گفته شاهرخی، در مدت هشت سال اخیر توفیقاتی حاصل شد تا ۳۰۰ هزار میلیارد ریال اعتبار ملی جذب و در راستای توسعه و ارتقای استان سرمایه گذاری شود.

به گفته وی، بیش از ۱۰۰درصد اعتبارات هزینه‌ای استان همدان برای پرداخت به کارکنان دولت تامین و جذب شده است.

نظر شما