مدیر انجمن سواد رسانه ای استان همدان اعلام کرد:

برگزاری دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای

۱۴۰۰/۰۵/۱۱ - ۱۰:۵۹:۳۶
کد خبر: ۱۲۱۴۷۳۳
برگزاری دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای
دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای در 3 پودمان علمی مهارت سواد رسانه‌ای، کارگاه‌های تخصصی سواد رسانه‌ای و پودمان تربیت مدرس سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود.

به گزارش برنا- همدان، مهدی شریفی، مدیر انجمن سواد رسانه ای استان همدان با اشاره به دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای، تصریح کرد: در عصر جدید که عصر طلایی اطلاعاتی نام دارد افراد جامعه تحت تأثیر حجوم رسانه‌ای قرار دارند و رسانه‌ها نقشی عمده در شکل‌گیری رفتار، عقاید، عواطف افراد به خصوص روابط فردی و اجتماعی بازی می‌کنند، در این میان سواد رسانه‎‌ای به‌عنوان یک مهارت،  یکی از کارآمدترین ابزارهای نظارتی هر کشور محسوب می‌شود.

شریفی افزود: در راستای تربیت و ارتقا سطح آگاهی اجتماعی در حوزه سواد رسانه ای، ثبت نام دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای با حضور بیش از ۳۵ نفر از اساتید سواد رسانه‌ای کشور با همکاری انجمن سواد رسانه‌ای ایران و دانشگاه سوره آغاز شد.

وی گفت: این دوره آموزشی شامل دو ترم آموزشی است که ترم اول دوره افزایش مهارت‌های سواد رسانه‌ای و ترم دوم دوره پیشرفته و تخصصی با هدف آماده‌سازی افراد برای تدریس سواد رسانه‌ای است.

شریفی گفت: رسانه‌شناسی، مبانی تحلیل پیام‌های رسانه‌ای، مهارت‌های سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی، سواد بصری، آشنایی با طراحی و تولید محتوای رسانه‌ای، سواد خبری، شیوه‌های اقناعی، جریان‌شناسی رسانه‌ای و تکنیک‌های عملیاتی روانی، رسانه و سبک زندگ، کارگاه فن‌آوری‌های نوین، خانواده و امنیت سایبری، کودک و رسانه و اخلاق کنشگری در شبکه‌های اجتماعی سرفصل‌های ترم اول این دوره آموزشی را تشکیل می‌دهد.

وی ادامه داد: همه شرکت‌کنندگان در دوره تربیت مربی سواد رسانه‌ای که موفق به گذراندن آزمون جامع و مصاحبه پایان این دوره شوند، علاوه بر دریافت گواهینامه معتبر از انجمن سواد رسانه‌ای ایران و دانشگاه سوره، کد مدرسی دریافت خواهند کرد و می‌توانند با استفاده از این کد در دوره‌های استانی انجمن سواد رسانه‌ای ایران تدریس کنند.

وی افزود: علاقه مندان به شرکت در این دوره میتوانند با هماهنگی با دفتر همدان، از تخفیفات ویژه اصحاب رسانه و معلمین،کارمندان، انجمن های علمی و سمن ها، خانواده شهدا و ایثارگران از 15 تا 40 درصدی بهره مند شوند.

نام افراد دارای کد مدرسی در بانک اطلاعاتی جامع اساتید، معلمان و مربیان سواد رسانه‌ای کشور در پایگاه انجمن سواد رسانه‌ای ایران و سایت دانشگاه سوره با هدف ایجاد امکان اشتغال در دانشگاه‌ها، مدارس و ادارات به عنوان استاد و معلم سواد رسانه‌ای ثبت خواهد شد و همه مراکزی که متقاضی مدرس سواد رسانه‌ای هستند، می‌توانند با مراجعه به این فهرست از مدرسان مطمئن این مجموعه برای آموزش مهارت‌های سواد رسانه‌ای بهره‌مند شوند.

دوره جامع تربیت مربی سواد رسانه‌ای ایران از ۱۷ مردادماه آغاز می‌شود و تا ۲۱ شهریورماه سال جاری نیز ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان به شرکت در این دوره آموزشی می‌توانند با مراجعه به نشانی اینترنتی http://sooretc.com در این دوره ثبت نام کنند.

2129437_304

همچنین، این دوره تخصصی در سه پودمان مهارت سواد رسانه‌ای، کارگاه‌های تخصصی سواد رسانه‌ای و پودمان تربیت مدرس سواد رسانه‌ای برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، امکان معادل‌سازی دروس این دوره با برخی دروس دوره کارشناسی ارشد دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره فراهم شده است و این امر باعث کوتاه شدن دوره آموزشی کارشناسی ارشد و کاهش هزینه‌های دانشجویان دانشکده فرهنگ و ارتباطات دانشگاه سوره خواهد شد.  

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز