فرماندار همدان:

شورای شهر برای خدمت موثر نیازمند یک برنامه راهبردی است

۱۴۰۰/۰۵/۱۴ - ۱۷:۲۸:۰۹
کد خبر: ۱۲۱۶۲۷۲
شورای شهر برای خدمت موثر نیازمند یک برنامه راهبردی است
فرماندار همدان با ابراز نارضایتی از وضعیت اجاره بهای مسکن و روند اجرای طرح جامع شهری، گفت: شورای ششم باید برای خدمت رسانی بهینه در راستای بهبود شرایط و حل این ۲ موضوع مهم با تدوین یک برنامه راهبردی به صورت جامع اقدام کند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، محمدعلی محمدی در مراسم تحلیف و آغاز بکار ششمین دوره شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: شورای ششم در مقابل ۷۰۰ هزار جمعیت شهر همدان مسوول است و اکنون یکی از مهمترین دغدغه های مردم، حل مشکل مسکن است.

وی با تاکید بر لزوم عدالت محوری در شورای ششم، بیان کرد: هم اکنون در معرض سیل عظیمی از مهاجرت به همدان قرار داریم و اگر شورای شهر برنامه محور عمل نکند، مسیر مدیریت بر این شرایط دچار مشکل می‌شود.

فرماندار همدان با اشاره به نرخ بالا و بی ضابطه اجاره مسکن در این شهر، گفت: این وضعیت با قیمت های لجام گسیخته و غیرمنطقی به هیچ عنوان زیبنده پایتخت تاریخ و تمدن ایران نیست.

محمدی افزود: این وضعیت باعث شده تا مردم از مرکز شهر روانه نقاط پایین‌تر و حاشیه ای شوند که آن هم موجب بروز معضل حاشیه نشینی و پیامدهای منفی مربوطه خواهد شد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر ۷۰۰ هکتار بافت فرسوده در شهر همدان وجود دارد که در ۱۸ سال گذشته تنها پانزده درصد آن اصلاح و نوسازی شده که تحقق کامل آن نیز مستلزم جدیت و برنامه ریزی برای اجرای طرح جامع شهری مبتنی بر اصول شهرسازی و افق بلندمدت توسعه است.

وی نقشه و مسیر اصلی توسعه شهر همدان را همانا اجرای طرح جامع شهری دانست و گفت: عمر شورا کوتاه است و انتظار داریم اعضای شورا با در نظر گرفتن آنچه که به صلاح مردم است، طرح جامع را به سرانجام برسانند.

فرماندار همدان با تمجید از تلاش شهردار و مجموعه مدیریت شهری، گفت: عملکرد مجموعه مدیریت شهری همدان قابل دفاع و رضایت بخش است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز