مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان:

برگزاری مطلوب جشنواره جهانی تئاترکودک در همدان نیازمند مشارکت جمعی است

۱۴۰۰/۰۷/۰۱ - ۰۷:۲۰:۴۱
کد خبر: ۱۲۳۷۴۰۷
برگزاری مطلوب جشنواره جهانی تئاترکودک در همدان نیازمند مشارکت جمعی است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان بر تعامل و مشارکت تمام دستگاه ها در برگزاری مطلوب جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان در استان تاکید کرد و گفت: نهادهایی مثل شهرداری باید حامی این رویداد جهانی باشند.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، احمدرضا احسانی در نشستی با خبرنگاران و اصحاب رسانه، اظهار داشت: این رویداد بین المللی به رغم تلاش خیلی از استانها برای میزبانی، در همدان ماندگار شد اما پایداری آن نیازمند تعامل همه دستگاه ها است. 

 

وی افزود: در این راستا تفاهم نامه ای مبنی بر استقرار دبیرخانه جشنواره تئاتر در همدان با حضور وزیر فرهنگ و جمعی از مسئولان استان در خرداد ماه امسال امضا شد اما برای موفقیت جشنواره اعتبار و ملزومات را باید سایر ارگانها تقبل کرده و ما را یاری کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان گفت: طبق آمار یونسکو جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان جزو ۱۶ رویداد مهم جهانی است و در سطح کشور نیز پس از جشنواره فجر دومین رویداد بزرگ فرهنگی و هنری محسوب می شود.

احسانی ابراز امیدواری کرد: با گذشت ۲۶ سال از برگزاری این جشنواره امسال بتوانیم این رویداد را در تراز بین المللی برگزار کنیم.

او از برگزاری جشنواره در اسفند ماه خبر داد و گفت: امیدواریم با تسریع در روند واکسیناسیون و فروکش کردن کرونا بتوانیم طبق برنامه ریزی انجام شده در نیمه اول اسفند شاهد برگزاری این رویداد به صورت فیزیکی و حضوری باشیم.

وی خاطرنشان کرد: به زودی فراخوان جشنواره منتشر می شود و با دایر شدن دبیرخانه چند ماهی برای آماده سازی فضای شهری، سالنها و امکانات لازم فرصت داریم.

دفاع مقدس در قاب ۵۰ برنامه هنری 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه به موضوع توزیع عادلانه امکانات و برنامه های فرهنگی و هنری در بین شهرستانها اشاره کرد و افزود: تلاش می‌کنیم تمام مناطق از خدمات و سرویسهای فرهنگی به شکل یکسان و عادلانه برخوردار شوند.

او تصریح کرد: همدان در این راستا تا حدودی موفق بوده و جزو نخستین استانها در این زمینه هستیم اما تقویت و گسترش این روند نیازمند برخی زیرساخت و ملزومات است که باید تامین شود.

احسانی همچنین از تدارک برگزاری جشنواره شعر اقوام و شعر طنز به میزبانی شهرستان نهاوند خبر داد و گفت: این رویدادها به زودی اجرا می‌شود که مصداق بارزی از تمرکززدایی و گسترش خدمات فرهنگی در پهنه استان همدان است. 

وی به تدارک برگزاری افزون بر ۵۰ برنامه فرهنگی متنوع در هفته دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: در این ایام حماسه های دوران جبهه و جنگ با جلوه های هنری در هم آمیخته و به نسل جوان برای آشنایی با این دوران طلایی انقلاب ارائه می‌شود. 

افتتاح نخستین موزه چاپ کشور با حضور وزیر فرهنگ 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه از آماده سازی موزه چاپ استان با همکاری اتحادیه چاپخانه داران خبر داد و گفت: این مکان گردشگری و فرهنگی در مهرماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح می شود.

به گفته وی، در این روز همایش تجلیل از چاپخانه داران همدان به پاس ۸۰ سال قدمت این صنعت در استان برگزار خواهد شد.

احسانی همچنین گفت: سند فرهنگی استان همدان نیز که برشی از سند ملی است تهیه و تدوین شده تا چراغ راهی برای فعالیتهای بخش فرهنگ و هنر باشد که این سند همبا حضور وزیر رونمایی می شود. 

یک گام تا آغاز ساخت تالار بزرگ همدان 

وی با اشاره به اجرای چند پروژه فرهنگی اثرگذار در استان گفت: عملیات اجرایی ساخت مرکز همایش های هنری و تالار بزرگ شهر همدان به زودی طی آیینی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاز خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان یادآوری کرد: پروژه ساخت تالار بزرگ شهر همدان که هفت سال در مرحله خاکبرداری متوقف شده بود، امسال با تغییر نقشه و پلان به مرکز همایش های هنری با ظرفیت یک هزار و ۲۰۰ نفر تبدیل شده است. 

به گفته احسانی، این پروژه به صورت چند منظوره طراحی شده و پاسخگوی بسیاری از نیازهای جامعه هنری و فرهنگی استان همدان خواهد بود. 

نخستین سینمای روباز استان در اسدآباد ساخته شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان در ادامه به روند احداث پروژه های پردیس سینمایی و سینمای روباز شهر اسدآباد نیز اشاره کرد و گفت: این پردیس سینمایی با مشارکت شهرداری اسدآباد در حال احداث است. 

او با اشاره به سرمایه گذاری ۲ میلیارد تومانی شهرداری اسدآباد برای ساخت این پروژه، افزود: یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار و ۲ میلیارد تومان تسهیلات بانکی نیز از طریق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای اجرای این پروژه تامین و پرداخت می شود.

احسانی تصریح کرد: نخستین سینمای روباز استان همدان نیز در مجاورت مجموعه بنای یادبود سیدجمال الدین در شهر اسدآباد احداث شده که به زودی تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی همچنین از احداث پردیس سینمایی در شهرهای فاقد سینمای استان خبر داد و افزود: در مرحله نخست با سینمای سیار مردم را به تماشای فیلم‌های گوناگون دعوت می‌کنیم و سپس با همکاری بخش خصوصی پردیس سینمایی در این مناطق احداث می‌شود. 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز