رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند تاکید کرد:

ضرورت توجه وساماندهی تخلیه نخاله‌ها در نهاوند

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۰:۳۷:۲۵
کد خبر: ۱۲۳۸۱۴۴
ضرورت توجه وساماندهی تخلیه نخاله‌ها در نهاوند
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند بر ضرورت توجه وساماندهی تخلیه نخاله‌ها در نهاوند تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، مهرداد سلگی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهاوند، از ضرورت توجه و ساماندهی تخلیه نخاله های ساختمانی در نهاوند خبر داد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم که ورودی شهرها و اطراف جاده های اصلی و روستایی، محل تخلیه نخاله‌ها شده که این حریم ها از نظر منظر عمومی و زیست محیطی با چالش مواجه شده است.که این امر نیاز به توجه بیشتر به جانمایی محل تخلیه نخاله توسط شهرداریها شهرستان نهاوند را می طلبند.

وی افزود: روستاها هم باید با کمک دهیاری‌ها و با کمک اداره راه به عنوان همکاری ،نسبت به جمع‌آوری و جانمایی محل تخلیه نخاله اقدام کنند که در این زمینه قوانین بازدارنده هم وجود که در صورت رویت می‌توانیم در مرحله اول خودروی آن‌ها را توقیف کنیم و در مراحل بعد جریمه اعمال شود.

رئیس اداره محیط زیست شهرستان نهاوند گفت:  در شهرستان نهاوند بیشتر ورودی شهرها مورد هجوم نخاله‌ها قرار گرفته‌اند که اداره راه با شهرداری‌ها و با کامیون‌داران و رانندگانی که در این زمینه فعال هستند باید جلساتی را برگزار کنند و در این خصوص ساماندهی صورت گیرد.

سلگی بیان کرد: شهرداری‌ها می‌توانند با تعیین محل‌هایی را که به صورت آماده از قبل وجود دارد شناسایی و نسبت به اطلاع رسانی جهت تخلیه نخاله‌ها در آن محل اقدام کنند و در صورتی که قانون‌مند این کار هدایت شود می‌توانند از ریختن نخاله در محل‌های ممنوعه جلوگیری کنند.

وی تاکید کرد: محل تخلیه نخاله‌های روستایی  باید توسط دهیاری‌ها جانمایی شود و به صورت متمرکز با همکاری بخشداری‌های و همچنین گرفتن مجوز از اداره امور منابع آب که موضوع بستر رودخانه‌ها را در بر می‌گیرد این کار صورت گیرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز