استاندار همدان:

آمار تزریق واکسن کرونا در استان از یک میلیون دوز گذشت

۱۴۰۰/۰۷/۰۳ - ۱۲:۲۵:۲۰
کد خبر: ۱۲۳۸۲۵۳
آمار تزریق واکسن کرونا در استان از یک میلیون دوز گذشت
استاندار همدان گفت که بیش از یک میلیون و ۴۱ هزار دُز واکسن کرونا تاکنون برای افراد واجد شرایط در شهرستان های مختلف این استان تزریق شده است.

به گزارش برنا؛ «سیدسعید شاهرخی» روز شنبه در ستاد مقابله با کرونا استان همدان، افزود: به منظور شتاب بخشی به روند واکسیناسیون در سطح استان، علاوه بر افزایش مراکز تجمیعی باید نسبت به فرهنگ سازی و ترغیب شهروندان و روستاییان برای دریافت واکسن کرونا اقدام شود.

وی اظهار داشت: در این راستا می توان از ظرفیت دهیاران و شوراهای اسلامی و همچنین ائمه جمعه و جماعات و افراد بانفوذ در مناطق و محلات مختلف استفاده کرد تا از این طریق تمامی افراد واجدشرایط در موعد مقرر برای تزریق واکسن کرونا اقدام کنند.

استاندار همدان با بیان اینکه همدان از استان های موفق و پیشرو در واکسیناسیون کرونا است، گفت: ظرفیت روزانه واکسیناسیون در استان بسیار خوب و قابل دفاع است، بنابراین باید از همه ظرفیت ها برای ترغیب و تشویق مردم به تزریق واکسن استفاده کرد تا به زودی به رقم واکسیناسیون ۷۵ درصدی جمعیت استان (براساس اولویت ها و گروه های هدف) برسیم.

شاهرخی تصریح کرد: در صورت بروز بحران های دوباره در شیوع ویروس کرونا و آغاز یک پیک جدید به طور قطع افرادی که واکسن نزده و در انجام این کار تعلل کرده اند، با مشکل جدی مواجه خواهند شد و در صورت ابتلا به ویروس، امکان تزریق واکسن به این طیف از بیماران نیز سلب می شود.

وی تاکید کرد: البته همگان باید بدانند که در صورت پوشش ۱۰۰ درصدی تزریق واکسن کرونا در سطح استان نیز رعایت پروتکل های بهداشتی همچنان مورد تاکید است تا از این طریق نرخ سرایت پذیری ویروس را به حداقل ممکن کاهش دهیم.

استاندار همدان در ادامه با اشاره به برگزاری آیین های ویژه اربعین حسینی، از مسئولان مربوطه خواست که سریعا اسامی و مشخصات افرادی که از همدان عازم آیین باشکوه پیاده روی اربعین شده اند را در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دهند تا اقدام لازم برای غربالگری(بررسی وضعیت سلامت و یا ابتلا) آنها پس از بازگشت به درستی انجام شود.

هم اینک از ۱۰ شهرستان تابعه استان همدان، فامنین در وضعیت زرد و مابقی شهرستان ها در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند و استان همدان در مجموع حدود حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز